نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسوگند جباریfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T21:57:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T21:57:46Z
dc.date.available1403-12-20T21:57:46Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T21:57:46Z
dc.date.issued2024-12-27en_US
dc.date.issued1403-10-07fa_IR
dc.date.submitted2025-02-14en_US
dc.date.submitted1403-11-26fa_IR
dc.identifier.citationسوگند جباری. (1403). بررسی اثر تعدیل کنندگی رفتارهای فرصت طلبانه مدیران بر روابط بین کیفیت سود و ارزش شرکت. رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری, 8(31), 624-643.fa_IR
dc.identifier.issn4573-2588
dc.identifier.urihttps://majournal.ir/index.php/ma/article/view/3003
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1127196
dc.description.abstractاین پژوهش در پِی یافتن پاسخی برای فرضیه‌هایی نظیر این‌که آیا کیفیت سود می‌تواند منجر به افزایش ارزش شرکت گردد و این‌که آیا رفتار های فرصت طلبانه مدیران همانند اهرم مالی و جریان وجه نقد آزاد، اثر تعدیل کنندگی در رابطه ی بین کیفیت سود و ارزش شرکت دارند، است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیۀ شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بازۀ نه سالۀ 1391 تا 1399 می‌باشد، که بر اساس روش نمونه‌گیری حذف سیستماتیک، تعداد 143شرکت به عنوان نمونه آماری برگزیده شده اند. پژوهش حاضر از نوع تحلیل همبستگی داده‌های ترکیبی پس‌رویدادی می‌باشد. برای آزمون فرضیه‌ها از روش روش داده هاي تركيبي و تحليل همبستگي بهره‌ گرفته‌ شده‌است. همچنین، برای تحلیل‌های آماری از نرم‌افزار ایویوز نسخه 10 استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه اول پژوهش نشان می‌دهد که کیفیت سود بر ارزش شرکت اثر مثبت و معناداری دارد. نتایج حاصل از آزمون فرضیه دوم و سوم پژوهش نشان می‌دهند که معیارهای رفتار فرصت طلبانه مدیران(اهرم مالی و جریان وجه نقد آزاد)، نقش تعدیل­کنندگی بر رابطه ی بین ارزش شرکت و کیفیت سود دارند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofرویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداریfa_IR
dc.subjectارزش شرکتfa_IR
dc.subjectکیفیت سودfa_IR
dc.subjectمعیارهای رفتار فرصت طلبانه مدیرانfa_IR
dc.subjectاهرم مالیfa_IR
dc.subjectجریان وجه نقد آزادfa_IR
dc.titleبررسی اثر تعدیل کنندگی رفتارهای فرصت طلبانه مدیران بر روابط بین کیفیت سود و ارزش شرکتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد حسابداری، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات، ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue31
dc.citation.spage624
dc.citation.epage643


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد