تاثیر هوش مصنوعی بر خلق مشترک ارزش
(ندگان)پدیدآور
الهام وزیری رادمهدی محمود زاد
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر هوش مصنوعی بر خلق مشترک ارزش در عصر حاضر انجام گرفته است که از نظر هدف یک تحقیق کاربردی و از جهت جمع آوری داده یک تحقیق علمی ترویجی از نوع مروری می باشد. موضوع تحقیق از حیث روش، ماهیتا کتابخانه ای است و از آغاز تا انتها متکی بر یافته های تحقیق کتابخانه ای است. هوش مصنوعي یك فناوري درحال تحول است كه مزایاي اقتصادي و اجتماعي بسيار بزرگي براي آینده تجسم می کند. هوش مصنوعی یک فناوري بدیع است که در سازمان ها به طور گسترده از آن استفاده می شود و به آنها کمک می کند تا داده هاي زمان واقعی را براي تجزیه وتحلیل و پاسخ سریع به نیازهاي مشتري ردیابی کنند، در سال هاي اخیر، استفاده از مدیریت ارتباط با مشتري در شرکت ها به طور چشمگیري تکامل یافته است. در ابتدا از این سیستم ها فقط براي سازمان دهی اطلاعات مشتري استفاده می شد؛ ولی با توجه به توسعۀ فناوري هاي جدید، مدیریت ارتباط با مشتر ي ها قابلیت هاي جدیدي را با تمرکز بر مدیریت فرآیندهاي مشارکت بین شرکت و مشتریانش برای ایجاد خلق مشترک ارزش به دست آورد. امروزه خلق مشترک، پدیده ای جدید و در حال گسترش بوده و به بازاریابان فرصت می دهد تا درک بهتری نسبت به نیازهای مشتریان پیدا کنند و با ارائه محصولاتی سازگارتر با ترجیحات ایشان، ریسک شکست محصولات جدید را کاهش دهند تکنیک های هوش مصنوعی می توانند به طور چشمگیری این فرایند را بهبود بخشند و ارزش های جدیدی ایجاد می کنند.
کلید واژگان
هوش مصنوعیخلق ارزش مشترک
مدیریت بازاریابی
شماره نشریه
31تاریخ نشر
2024-12-271403-10-07
سازمان پدید آورنده
دکتری مدیرت بازرگانی - بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامس واحد بیرجند، بیرجند ایراناستادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند، ایران



