نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمصطفی قاسمیfa_IR
dc.contributor.authorرقیه شمسائیfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T21:57:07Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T21:57:07Z
dc.date.available1403-12-20T21:57:07Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T21:57:07Z
dc.date.issued2024-12-27en_US
dc.date.issued1403-10-07fa_IR
dc.date.submitted2025-01-06en_US
dc.date.submitted1403-10-17fa_IR
dc.identifier.citationمصطفی قاسمی, رقیه شمسائی. (1403). بررسی رابطه ابعاد کیفیت خدمات حسابداری و کیفیت خدمات حسابرسی (شواهدی از بورس اوراق بهادار تهران ). رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری, 8(31), 1442-1464.fa_IR
dc.identifier.issn4573-2588
dc.identifier.urihttps://majournal.ir/index.php/ma/article/view/2947
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1127143
dc.description.abstractهدف از انجام این پژوهش، بررسی رابطه نقش ابعاد کیفیت خدمات حسابداری و کیفیت خدمات حسابرسی می باشد. برای سنجش کیفیت خدمات حسابرسی از هفت معیار شامل تخصص گرایی، کارایی حسابرس، کشف تحریفات، قوانین و مقررات، تضاد منافع، سازوکار بازار و اندازه موسسه حسابرسی و برای کیفیت خدمات حسابداری از پنج معیار شامل صلاحیت حرفه ای، قابلیت اتکا، قابلیت اطمینان، سیستم پاسخگویی و همدلی استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در سال 1403 می باشد. نمونه آماری شامل 240 نفر از حسابداران و حسابرسان شرکتهای فعال در بورس اوراق بهادار و موسسات حسابرسی می باشد. این پژوهش از نطر هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت و روش، توصیفی- همبستگی می باشد. جمع آوری اطلاعات به کمک پرسشنامه و به وسیله نرم افزار PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است و پرسشنامه به تعداد 35 سوال به حسابداران و حسابرسان شرکتهای بورسی در فاصله زمانی تحقیق 1403 ارسال و پس از جمع آوری داده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج آزمون فرضیه های پژوهش نشان داد که رابطه بین صلاحیت حرفه ای و کیفیت خدمات حسابرسی، قابل اتکا و کیفیت خدمات حسابرسی، پاسخگویی و کیفیت خدمات حسابرسی، کیفیت خدمات حسابدارق و وجود قوانین و مقررات، کیفیت خدمات حسابداری و تضاد منافع، کیفیت خدمات حسابداری و سازوکار بازار، کیفیت خدمات حسابداری و اندازه موسسه حسابرسی رابطه مثبت و معناداری می باشد و بین قابلیت اطمینان و کیفیت خدمات حسابرس، همدلی و کیفیت خدمات حسابرسی رابطه منفی و معنادار وجود دارد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofرویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداریfa_IR
dc.subjectکیفیت خدمات حسابرسیfa_IR
dc.subjectکیفیت خدمات حسابداریfa_IR
dc.subjectبورس اوراق بهادار تهرانfa_IR
dc.titleبررسی رابطه ابعاد کیفیت خدمات حسابداری و کیفیت خدمات حسابرسی (شواهدی از بورس اوراق بهادار تهران )fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، بوشهر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجو دکتری حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، بوشهر، ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue31
dc.citation.spage1442
dc.citation.epage1464


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد