نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزهرا شاهینfa_IR
dc.contributor.authorمجید پابرجای زنجانیfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T21:57:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T21:57:00Z
dc.date.available1403-12-20T21:57:00Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T21:57:00Z
dc.date.issued2024-12-27en_US
dc.date.issued1403-10-07fa_IR
dc.date.submitted2024-12-25en_US
dc.date.submitted1403-10-05fa_IR
dc.identifier.citationزهرا شاهین, مجید پابرجای زنجانی. (1403). تاثیر نگرش سبز و بازاریابی پایدار بر رفتار مصرف کنندگان (مطالعه ای در کسب و کارهای برخط). رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری, 8(31), 1383-1395.fa_IR
dc.identifier.issn4573-2588
dc.identifier.urihttps://majournal.ir/index.php/ma/article/view/2899
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1127136
dc.description.abstractاین پژوهش با هدف بررسی تاثیر نگرش سبز و  بازاریابی پایدار بر رفتار مصرف کنندگان (مطالعه ای در کسب و کارهای برخط) در شهر زنجان می باشد. این روش بر اساس هدف کاربردی و جمع آوری اطلاعات از نوع پژوهش های توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه آماری نیز 384 نفر از مصرف‌کنندگان محصولات پایدار(سبز) در سطح شهر زنجان، به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند . ابزار جمع آوری از پرسشنامه استاندارد با 4 متغیر و 16 گویه استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیات از مدل یابی معادلات ساختاری با نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شده است. ابزار جمع آوری از پرسشنامه استاندارد با 4 متغیر و 16 گویه استفاده شده است. مقدار عدد معناداری در تمامی ابعاد از 1.96 بیشتر شده و سطح معناداری کمتر از 0.05 بدست آمده و بر اساس یافته ها می توان نتیجه گرفت که ضریب مسیر در سطح خطای  0.05 معنادار است و تمامی ابعاد نیز معنادار شده و تمامی فرضیه های پژوهش تأیید شد. نتیجه این پژوهش نشان می دهد نگرانی ها در نگرش زیست محیطی کسب و کارها، ارزش دهی به عدالت اجتماعی و مسئولیت اجتماعی مصرف کننده ( شناختی، عاطفی، رفتاری) در میزان قدرت رابطه برای پیش بینی حمایت مصرف کننده از کسب و کارهای پایدار برخط تاثیر مثبت و معنادار دارد. در نهایت برساس همین تاثیرات می توان نسبت به ارائه پیشنهادات اقدام کرد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofرویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداریfa_IR
dc.subjectنگرش سبزfa_IR
dc.subjectبازاریابی پایدارfa_IR
dc.subjectرفتار مصرف کنندگانfa_IR
dc.subjectکسب و کارهای برخطfa_IR
dc.titleتاثیر نگرش سبز و بازاریابی پایدار بر رفتار مصرف کنندگان (مطالعه ای در کسب و کارهای برخط)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل کیش، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، تبریز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue31
dc.citation.spage1383
dc.citation.epage1395


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد