تاثیر استفاده از هوش مصنوعی در شخصی سازی کمپین های بازاریابی
(ندگان)پدیدآور
عطیه رحیمیمهدی محمودزاده
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر استفاده از هوش مصنوعی در شخصیسازی کمپینهای بازاریابی در عصر حاضر انجام گرفته است که از نظر هدف یک تحقیق کاربردی و از جهت جمعآوری دادهها یک تحقیق علمی ترویجی از نوع مروری میباشد. موضوع تحقیق از حیث روش، کتابخانهای بوده و متکی بر یافتههای تحقیق کتابخانهای میباشد. هوش مصنوعي یك فناوري درحال تحول است كه مزایاي اقتصادي و اجتماعي بسيار بزرگي براي آینده تجسم میکند. این تحقیق به بررسی تأثیر تحولآفرین هوش مصنوعی بر شخصیسازی کمپینهای بازاریابی میپردازد و نشان میدهد که چگونه فناوریهای هوش مصنوعی شیوههای بازاریابی مدرن را تغییر میدهند. نتایج نشان میدهد که هوش مصنوعی تأثیر عمیقی بر شخصیسازی کمپینهای بازاریابی دارد و به کسبوکارها کمک میکند تا استراتژیهای پیشرفتهتر و فردیتری را پیادهسازی کنند. فناوریهایی مانند یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی به تقسیمبندی دقیق مشتریان و ارائه پیشنهادات شخصیسازی شده کمک میکنند، که این امر منجر به ارتباط بهتر پیامهای بازاریابی و تجربه مثبت مشتریان میشود. با این حال، پیادهسازی هوش مصنوعی با چالشهایی مانند حریم خصوصی دادهها، پیچیدگی ادغام، و تعصبات الگوریتمیک همراه است. کسبوکارها باید به ملاحظات اخلاقی توجه کنند و مزایای شخصیسازی را با حفاظت از حقوق مشتریان متعادل سازند. آینده هوش مصنوعی در بازاریابی نوید پیشرفتهای بیشتری را میدهد، اما نیاز به مدیریت دقیق چالشها و ملاحظات جدید نیز وجود دارد. در نهایت، هوش مصنوعی پتانسیل بالایی برای ارتقاء شیوههای بازاریابی و ایجاد فرصتهای جدید برای تعامل با مشتریان دارد.
کلید واژگان
هوش مصنوعیبازاریابی شخصیسازی
کمپینهای بازاریابی
تعامل با مشتری
شماره نشریه
31تاریخ نشر
2024-12-271403-10-07
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی - بازاریابی ، دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، ایراناستادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند، ایران



