| dc.contributor.author | علی اکبر مرادی غياثي | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1403-12-20T21:56:47Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2025-03-10T21:56:47Z | |
| dc.date.available | 1403-12-20T21:56:47Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2025-03-10T21:56:47Z | |
| dc.date.issued | 2024-12-27 | en_US |
| dc.date.issued | 1403-10-07 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2024-12-31 | en_US |
| dc.date.submitted | 1403-10-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | علی اکبر مرادی غياثي. (1403). ارزیابی تاثیر مهندسی ترافیک در کاهش تصادفات. رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری, 8(31), 210-222. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 4573-2588 | |
| dc.identifier.uri | https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/2935 | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1127118 | |
| dc.description.abstract | مهندسی ترافیک نقش مهمی در کاهش تصادفات دارد، به طوری که با بهبود طراحی راهها، مدیریت ترافیک و ارتقاء اصول ایمنی، میتوان به بهبود رفتار و فرهنگ ترافیکی کمک کرد. نتایج تحلیلها نشان دادهاند که سیاستهای مختلفی برای افزایش ایمنی و روانسازی حمل و نقل اثرگذار هستند و این بهبودها میتواند به کاهش تصادفات منجر شود. امروزه در تمام جوامع به ویژه کشور ما تصادفات رانندگیمسئله بسیار مهمی می باشد و سالانه هزینه های بسیار زیادیصرف جبران صدمات ناشی از تصادفات می گردد. مهندسی ترافیک با اعمال تغییرات در زیرساختهای جادهای و سیستمهای مدیریت ترافیک میتواند تاثیری قابل توجه بر کاهش تصادفات داشته باشد. این کاهش به دلیل بهبود در طراحی معابر و افزایش ایمنی وسیلهها و عابران پیاده است. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.relation.ispartof | رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری | fa_IR |
| dc.subject | مهندسی ترافیک | fa_IR |
| dc.subject | تصادفات | fa_IR |
| dc.subject | شهرداری | fa_IR |
| dc.title | ارزیابی تاثیر مهندسی ترافیک در کاهش تصادفات | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | عمران، شهرداری فدامی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 31 | |
| dc.citation.spage | 210 | |
| dc.citation.epage | 222 | |