نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسمیه ستودهfa_IR
dc.contributor.authorلیلی دستوریfa_IR
dc.contributor.authorنسرین نیک منشfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T21:56:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T21:56:46Z
dc.date.available1403-12-20T21:56:46Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T21:56:46Z
dc.date.issued2024-12-27en_US
dc.date.issued1403-10-07fa_IR
dc.date.submitted2024-12-21en_US
dc.date.submitted1403-10-01fa_IR
dc.identifier.citationسمیه ستوده, لیلی دستوری, نسرین نیک منش. (1403). شناسایی عوامل موثر بر اشتیاق شغلی معلمان دوره ابتدایی. رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری, 8(31), 1322-1333.fa_IR
dc.identifier.issn4573-2588
dc.identifier.urihttps://majournal.ir/index.php/ma/article/view/2892
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1127117
dc.description.abstractهدف اصلی این مطالعه شناسایی عوامل مؤثر بر اشتیاق شغلی معلمان و پیامدهای آن بر محیط آموزشی است. مطالعه حاضر از منظر هدف کاربردی، و از نظر ماهیت محتوایی کیفی است؛ که به روش تحلیل مضمون صورت گرفت. برای گردآوری داده‌های کیفی از روش مصاحبه غیرساختارمند استفاده شد و داده‌های به دست آمده با استفاده از رویکرد استقرایی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج در قالب سه محور مضامین پایه ، سازمان‌دهنده و فراگیر مشخص شد. جامعه آماری بخش کیفی پژوهش شامل سرگروه‌های درسی و معلمان سرآمد استان اردبیل در سال تحصیلی 1403-1402 به تعداد 24 نفر بود. روش نمونه‌گیری در بخش کیفی، نمونه‌گیری هدفمند بود و این عمل تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. که در پژوهش حاضر، پس از انجام 12 مصاحبه، اشباع نظری اتفاق افتاد. در پژوهش کیفی اشباع نظری به نوعی نشان از روایی نتایج بوده و همچنین برای بررسی پایایی از روش دوکدگذار و محاسبه ضریب کاپای کوهن استفاده شد. نتایج نشان داد که اشتیاق شغلی معلمان به طور مثبت با کیفیت تدریس و انگیزه یادگیری دانش‌آموزان ارتباط دارد. معلمان با اشتیاق بالا، تمایل بیشتری به استفاده از روش‌های نوین آموزشی و برقراری ارتباط مثبت با دانش‌آموزان دارند. همچنین، عوامل فردی مانند انگیزه درونی و حمایت‌های سازمانی به طور معناداری بر اشتیاق شغلی تأثیرگذار بودند. بر اساس نتایج این پژوهش، پیشنهاد می‌شود که برنامه‌های توسعه حرفه‌ای و آموزشی برای معلمان طراحی و اجرا شود تا اشتیاق شغلی آن‌ها تقویت گردد. همچنین، ایجاد محیط‌های کاری حمایت‌گر و ترویج فرهنگ بازخورد می‌تواند به افزایش انگیزه و اشتیاق معلمان کمک کند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofرویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداریfa_IR
dc.subjectمعلمانfa_IR
dc.subjectاشتیاق شغلیfa_IR
dc.subjectدوره ابتداییfa_IR
dc.titleشناسایی عوامل موثر بر اشتیاق شغلی معلمان دوره ابتداییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentآموزگار. شاغل در آموزش و پرورش استان اردبیلfa_IR
dc.contributor.departmentآموزگار. شاغل در آموزش و پرورش استان اردبیلfa_IR
dc.contributor.departmentآموزگار. شاغل در آموزش و پرورش استان اردبیلfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue31
dc.citation.spage1322
dc.citation.epage1333


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد