• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری
    • دوره 8, شماره 31
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری
    • دوره 8, شماره 31
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تاثیر هوش مصنوعی بر قصد خرید مشتریان صنعت بیمه با نقش میانجی تجربه و تعامل مشتری

    (ندگان)پدیدآور
    میرزا حسن حسینیندا محسنی فرد
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه در عصری زندگی می‌کنیم که به آن عصر دیجیتال اطلاق می‌گردد. عصر دیجیتال عصری است که در آن استفاده از فناور‌ی‌های دیجیتال به میزان قابل توجهی شیوع و گستردگی پیدا کرده است. فناوری دیجیتال انقلابی در نحوه ارتباط، کار، خرید، سرگرمی و حتی نحوه زندگی ما ایجاد کرده است. این تکنولوژی‌ها امکان دسترسی آسان و سریع به اطلاعات را فراهم آورده و به بهبود کارایی و افزایش تولید در صنایع مختلف منجر شده‌اند. هوش مصنوعی (AI) با تغییر ماهیت خریدهای آنلاین، تعاملات مشتری و بیمه گر را متحول می کند. این مطالعه از نظریه حمایت اجتماعی برای بررسی اهداف خرید مشتری با ترکیب فناوری هوش مصنوعی، مشارکت رسانه‌های اجتماعی مشتری و تجربه بیمه گذار از خرید استفاده می‌کند. نظرسنجی های آنلاین با 385 کاربر رسانه های اجتماعی که تجربه خرید آنلاین بیمه نامه داشتند، انجام شد. برای بررسی داده ها و فرضیه پیشنهادی از مدل سازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی (PLS-SEM) استفاده شده است. این مطالعه نشان می دهد که هوش مصنوعی به طور مثبت بر تجربه مشتری و تعامل مشتری در رسانه های اجتماعی تأثیر می گذارد. به طور مشابه، یک رابطه مثبت بین تعامل رسانه‌های اجتماعی و تجربه مشتری وجود دارد که منجر به رضایت بیشتر مشتری و افزایش قصد خرید می‌شود. نتایج نشان می دهد که هوش مصنوعی می تواند در رسانه های اجتماعی برای بهبود تجربه مشتری و افزایش سطح رضایت­مندی و قصد خرید استفاده شود.
    کلید واژگان
    هوش مصنوعی
    تعامل مشتری در رسانه های اجتماعی
    تجربه مشتری
    رضایتمندی مشتری
    قصد خرید

    شماره نشریه
    31
    تاریخ نشر
    2024-12-27
    1403-10-07
    سازمان پدید آورنده
    استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
    دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران

    شاپا
    4573-2588
    URI
    https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/3072
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1127095

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب