تاثیر هوش مصنوعی بر قصد خرید مشتریان صنعت بیمه با نقش میانجی تجربه و تعامل مشتری
(ندگان)پدیدآور
میرزا حسن حسینیندا محسنی فرد
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه در عصری زندگی میکنیم که به آن عصر دیجیتال اطلاق میگردد. عصر دیجیتال عصری است که در آن استفاده از فناوریهای دیجیتال به میزان قابل توجهی شیوع و گستردگی پیدا کرده است. فناوری دیجیتال انقلابی در نحوه ارتباط، کار، خرید، سرگرمی و حتی نحوه زندگی ما ایجاد کرده است. این تکنولوژیها امکان دسترسی آسان و سریع به اطلاعات را فراهم آورده و به بهبود کارایی و افزایش تولید در صنایع مختلف منجر شدهاند. هوش مصنوعی (AI) با تغییر ماهیت خریدهای آنلاین، تعاملات مشتری و بیمه گر را متحول می کند. این مطالعه از نظریه حمایت اجتماعی برای بررسی اهداف خرید مشتری با ترکیب فناوری هوش مصنوعی، مشارکت رسانههای اجتماعی مشتری و تجربه بیمه گذار از خرید استفاده میکند. نظرسنجی های آنلاین با 385 کاربر رسانه های اجتماعی که تجربه خرید آنلاین بیمه نامه داشتند، انجام شد. برای بررسی داده ها و فرضیه پیشنهادی از مدل سازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی (PLS-SEM) استفاده شده است. این مطالعه نشان می دهد که هوش مصنوعی به طور مثبت بر تجربه مشتری و تعامل مشتری در رسانه های اجتماعی تأثیر می گذارد. به طور مشابه، یک رابطه مثبت بین تعامل رسانههای اجتماعی و تجربه مشتری وجود دارد که منجر به رضایت بیشتر مشتری و افزایش قصد خرید میشود. نتایج نشان می دهد که هوش مصنوعی می تواند در رسانه های اجتماعی برای بهبود تجربه مشتری و افزایش سطح رضایتمندی و قصد خرید استفاده شود.
کلید واژگان
هوش مصنوعیتعامل مشتری در رسانه های اجتماعی
تجربه مشتری
رضایتمندی مشتری
قصد خرید
شماره نشریه
31تاریخ نشر
2024-12-271403-10-07
سازمان پدید آورنده
استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایراندانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران



