نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزلقی, ساراfa_IR
dc.contributor.authorعظیمی نژاد, آرمینfa_IR
dc.contributor.authorرحامی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorسروقد مقدم, عبد الرضاfa_IR
dc.contributor.authorحسینی, میرحمیدfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T21:52:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T21:52:01Z
dc.date.available1403-12-20T21:52:01Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T21:52:01Z
dc.date.issued2024-11-01en_US
dc.date.issued1403-08-11fa_IR
dc.identifier.citationزلقی, سارا, عظیمی نژاد, آرمین, رحامی, حسین, سروقد مقدم, عبد الرضا, حسینی, میرحمید. (1403). روش شناسایی آسیب با استفاده از شاخص های انرژی کرنشی و انعطاف پذیری مودال و شبکه عصبی عمیق در تیرهای فولادی. مهندسی عمران مدرس, 24(6), 107-120. doi: 10.22034.24.6.107fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034.24.6.107
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-73907-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1126733
dc.description.abstractنظارت بر سلامت پل‌های بزرگراهی امری اساسی برای دستیابی به یک سیستم حمل و نقل قابل اعتماد است. روش شناسایی آسیب مبتنی بر ارتعاش از تغییرات ویژگی‌های ارتعاشی سازه‌ها برای شناسایی آسیب‌ها و اطمینان از وضعیت سلامت سازه ها استفاده می‌کند. در این مطالعه، از شاخص‌های آسیب اصلاح‌شده پارامترهای مودال مبتنی بر ترکیب مقدار مطلق انعطاف‌پذیری مودال و انرژی کرنش مودال به عنوان ورودی شبکه‌های عصبی عمیق کانولوشن استفاده می‌شود تا تصمیمات ایمن و ارزیابی آسیب قابل اعتماد در تعیین آسیب های تکی در تیرهای فولادی پل های بزرگراهی فراهم شود. همچنین شبکه عصبی عمیق ادغام شده جهت تخمین شدت آسیب تکی به طور هوشمندانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. شبکه عصبی با استفاده از شاخص‌های آسیب حاصل از شبیه‌سازی عددی مدل اعتبارسنجی شده پل آموزش داده می‌شود. شاخص‌های آسیب به عنوان ورودی‌های شبکه عصبی از سناریوهای مختلف آسیب حاصل می‌شود. شبکه عصبی آموزش دیده برای شناسایی، مکان‌یابی و اندازه‌گیری شدت آسیب‌های ناشناخته تکی استفاده می‌شود. روش پیشنهادی پاسخی بر مشکلات شناسایی آسیب در تحقیقات گذشته می باشد. نتایج نشان داد که روش ارائه شده بر اساس شاخص‌های آسیب اصلاح شده مبتنی بر ترکیب مقدار مطلق و شبکه عصبی عمیق کانولوشن ادغام شده به صورت عملی و دقیق مکان و شدت آسیب‌های ناشناخته تکی را در تیرهای فلزی پل‌های چند دهانه بزرگراهی شناسایی می‌کند.  fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034.24.6.107
dc.subjectپایش سلامت سازه هاfa_IR
dc.subjectشاخص انرژی کرنشی مودالfa_IR
dc.subjectشاخص انعطاف پذیری مودالfa_IR
dc.subjectتیر فلزیfa_IR
dc.subjectشبکه عصبی عمیقfa_IR
dc.titleروش شناسایی آسیب با استفاده از شاخص های انرژی کرنشی و انعطاف پذیری مودال و شبکه عصبی عمیق در تیرهای فولادیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی اصیل (کامل)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی عمران، واحد علوم تحقیقات ، دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده مهندسی عمران، واحد علوم تحقیقات ، دانشگاه آزاد اسلامی،fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشکده فنی، دانشگاه تهران ، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده مهندسی عمران، واحد علوم تحقیقات ، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume24
dc.citation.issue6
dc.citation.spage107
dc.citation.epage120


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد