• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های ریاضی
    • دوره 6, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های ریاضی
    • دوره 6, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    یافتن افراد تأثیرگذار در گراف شبکه های اجتماعی براساس الگوریتم CSCS و مقدار شاپلی در نظریه بازی

    (ندگان)پدیدآور
    خادمی, مریمشیخ خانی, نیماخدابخش, پونه
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله مستقل
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    span style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:10.0pt;پیشرفتshy; های اخیر شبکه rlm;های اجتماعی آنلاین به ویژه کاربردهای آن در دنیای فناوری و اطلاعات مدرن، موجب گسترش چشم گیر نظریه shy;های گراف و بازیshy; شده است و توجه بسیاری از محققان ریاضی، متخصصان علوم کامپیوتر و تحلیلshy;گران آماری را به خود جلب کرده است. یکی از ویژگیrlm; های مهم و کلیدی شبکهrlm; های اجتماعی این است که گسترش روابط بین افراد میrlm;توانند در تصمیم rlm;گیری آنها، تأثیر به shy;سزای داشته باشد. لذا یکی از مباحث مطرح و کاربردی در شبکه/span/spanspan dir=LTRspan style=font-family:Times New Roman,serif;span style=font-size:10.0pt;shy;/span/span/spanspan style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:10.0pt;های اجتماعی، یافتن تأثیرگذارترین و بانفوذترین افراد در راستای بیشینه/span/spanspan dir=LTRspan style=font-family:Times New Roman,serif;span style=font-size:10.0pt;shy;/span/span/spanspan style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:10.0pt;سازی تأثیر فعالیتshy; های آنها در ایجاد تبلیغات ویروسی در خرید کالا، پخش شایعات مخرب، انتشار اخبار کاذب، مهندسی انتخابات و ... است. در این مقاله، ابتدا به بررسی انتشار میان گره rlm;ها با استفاده از مرکزیت مقدار شاپلی، تقسیم یک شبکه به جوامع کوچک‌تر و مدل آبشاری در نظریه shy;بازیshy; ها می‌پردازیم/span/spanspan dir=LTRspan style=font-family:Times New Roman,serif;span style=font-size:10.0pt;./span/span/spanspan style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:10.0pt; سپس برای یافتن تأثیرگذارترین و با نفوذترین افراد در گراف شبکهshy; های اجتماعی الگوریتم /span/spanspan dir=LTRspan style=font-family:Times New Roman,serif;span style=font-size:10.0pt;CSCS/span/span/spanspan style=font-family:B Nazanin;span style=font-size:10.0pt; پیشنهاد گردیده که روی مجموعه داده rlm;های مختلفی پیادهshy; سازی شده است. در نهایت، نتایج الگوریتم پیشنهادی با نتایج سایر الگوریتمrlm; های موجود مقایسه شده است.span dir=LTRspan style=font-family:Times New Roman,serif;span style=font-size:10.0pt;/span/span/span/span/span
    کلید واژگان
    گراف شبکه‌ های اجتماعی
    نظریه بازی
    بیشینه‌ سازی نفوذ
    مقدار شاپلی
    جوامع
    الگوریتم CSCS.
    جبر

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2020-11-01
    1399-08-11
    ناشر
    دانشگاه خوارزمی
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب

    شاپا
    2588-2546
    2588-2554
    URI
    https://dx.doi.org/10.52547/mmr.6.3.373
    http://mmr.khu.ac.ir/article-1-2800-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1125658

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب