نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلی‌پور, جوادfa_IR
dc.contributor.authorعسکری کچوسنگی, ریحانهfa_IR
dc.contributor.authorابراهیم‌آبادی, زهراfa_IR
dc.contributor.authorشاوه‌ئی, یعقوبfa_IR
dc.contributor.authorملک, محمد صادقfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T20:34:06Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T20:34:06Z
dc.date.available1403-12-20T20:34:06Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T20:34:06Z
dc.date.issued2024-01-01en_US
dc.date.issued1402-10-11fa_IR
dc.identifier.citationعلی‌پور, جواد, عسکری کچوسنگی, ریحانه, ابراهیم‌آبادی, زهرا, شاوه‌ئی, یعقوب, ملک, محمد صادق. (1402). تاثیر آینه درمانی بر تعادل ایستا و پویای کودکان فلج مغزی همی‌پلژی12–5 ساله. مجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران, 81(11), 867-874.fa_IR
dc.identifier.issn1683-1764
dc.identifier.issn1735-7322
dc.identifier.urihttp://tumj.tums.ac.ir/article-1-12888-other.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1120441
dc.description.abstractزمینه و هدف: اکثر کودکان مبتلا به فلج مغزی همی‌پلژی اختلالاتی مرتبط با اندام تحتانی مانند تعادل را تجربه می‌کنند که تاثیراتی بر کیفیت راه رفتن کودکان نیز می‌گذارد. با‌توجه به اهمیت تعادل، جهت مشارکت در فعالیت‌های روزمره زندگی، استفاده از روش‌های نوین توانبخشی عصبی مانند آینه‌ درمانی جهت بهبود تعادل بسیار حایز اهمیت است. هدف از انجام این مطالعه تعیین اثر بخشی آینه درمانی بر تعادل کودکان مبتلا به فلج مغزی همی پلژی 12-5 سال بود. روش بررسی: این پژوهش یک مطالعه کارآزمایی بالینی است که از خرداد ماه 1400 الی مرداد ماه 1401روی 20 کودک مبتلا به فلج مغزی 12-5 ساله در شهر تهران انجام شده است. شرکت کنندگان به صورت تصادفی در دو گروه کنترل (10 کودک) و درمان (10 کودک) قرار گرفتند. گروه درمان تحت 20 جلسه درمان طی چهار هفته قرار گرفتند. هر جلسه شامل 30 دقیقه درمان روتین و 15 دقیقه آینه درمانی بود. برای گروه کنترل نیز کنار درمان روتین به جای آینه درمانی، شم تراپی انجام شد. دو گروه در ابتدا و انتهای درمان تحت ارزیابی مقیاس تعادلی کودکان و آزمون بلند شدن و رفتن زمان‌دار قرار گرفتند. یافته‌ها: بررسی نتایج نشان داد پیش از درمان تعادل دو گروه تفاوت معناداری نداشتند، اما نمرات تعادل ایستا و پویا گروه درمان پس از مداخله تفاوت معناداری با گروه کنترل داشت (05/0P<). نتیجه‌گیری: به نظر می‌رسد در کودکان مبتلا به فلج مغزی همی‌پلژی، آینه درمانی به‌عنوان یک درمان مکمل می‌تواند بر تعادل پویا و ایستا تاثیر مثبتی داشته باشد.  fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofTehran University Medical Journalen_US
dc.subjectفلج مغزیfa_IR
dc.subjectهمی‌پلژیfa_IR
dc.subjectاندام تحتانیfa_IR
dc.subjectآینه درمانیfa_IR
dc.subjectتعادل وضعیتی.fa_IR
dc.titleتاثیر آینه درمانی بر تعادل ایستا و پویای کودکان فلج مغزی همی‌پلژی12–5 سالهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله اصیلfa_IR
dc.contributor.departmentکمیته تحقیقات دانشجویی، گروه کاردرمانی، دانشکده توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات فیزیوتراپی، دانشکده علوم توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات فیزیوتراپی، دانشکده علوم توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد بیومکانیک، دانشکده مهندسی پزشکی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentکمیته تحقیقات دانشجویی، گروه کاردرمانی، دانشکده توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume81
dc.citation.issue11
dc.citation.spage867
dc.citation.epage874


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد