نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرضایی‌نژاد, مهروfa_IR
dc.contributor.authorحق‌اللهی, فدیهfa_IR
dc.contributor.authorاشراقی, نسیمfa_IR
dc.contributor.authorغلامزاده, حسینfa_IR
dc.contributor.authorقائمی, مرجانfa_IR
dc.contributor.authorقنبری, زینتfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T20:33:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T20:33:39Z
dc.date.available1403-12-20T20:33:39Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T20:33:39Z
dc.date.issued2024-03-01en_US
dc.date.issued1402-12-11fa_IR
dc.identifier.citationرضایی‌نژاد, مهرو, حق‌اللهی, فدیه, اشراقی, نسیم, غلامزاده, حسین, قائمی, مرجان, قنبری, زینت. (1402). بررسی رضایت آموزشی رزیدنت‌های زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی تهران از برنامه آموزشی دوره دستیاری. مجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران, 82(1), 19-27.fa_IR
dc.identifier.issn1683-1764
dc.identifier.issn1735-7322
dc.identifier.urihttp://tumj.tums.ac.ir/article-1-12994-other.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1120406
dc.description.abstractزمینه و هدف: با‌توجه به حساسیت بیماران در رشته زنان و زایمان و نیاز به بیشترین بازدهی علمی و عملی، بر آن شدیم که میزان رضایت دستیاران دانشگاه علوم پزشکی تهران را در رشته زنان و زایمان از برنامه آموزشی دستیاری بررسی کنیم. روش بررسی: در این مطالعه مقطعی-توصیفی، دستیاران سال اول تا چهارم رشته زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی تهران (77 دستیار) از چهار بیمارستان آموزشی و درمانی امام خمینی (ره)، شریعتی، محب یاس و آرش با رضایت آگاهانه و با رعایت اصول اخلاقی از فروردین تا مهر ماه سال1402 وارد مطالعه شدند. پرسشنامه محقق ساخته رضایت‌مندی از برنامه‌های آموزشی شامل 62 سوال آنلاین بود و با استفاده از ملاک بین یک تا پنج طبقه‌بندی شد. آمار توصیفی با استفاده از میانه و بازه تغییرات برای متغیر‌های پیوسته (تعداد جراحی و امتیاز رضایت هر بخش، امتیاز کل رضایت) و فراوانی و درصد برای متغیر‌های اسمی(کیفیت رضایت) بر‌اساس سه سطح مناسب و مطلوب، نسبتا مناسب و نامطلوب استفاده شد. یافته‌ها: رضایت از تعداد جراحی‌های انجام شده و کیفیت آموزشی درمانگاه‌ها، در بیمارستان امام خمینی بالاتر می‌باشد (007/0P=) دستیاران در دو بیمارستان امام خمینی و آرش از آموزش در دو بخش جراحی زنان و پلویک رضایت بالاتری داشتند (018/0P=، 036/0P=) برنامه کنفرانس و مورنینگ‌های آموزشی، در بیمارستان شریعتی میزان رضایت از این حیطه بالاتر گزارش شده است (047/0P=). نتیجه‌گیری: رضایت دستیاران از وضعیت آموزشی درحیطه‌ها‌ی مختلف، در 5/64% نمونه‌ها‌ی بیمارستان امام خمینی در سطح مناسب و مطلوب، 60% در بیمارستان آرش در سطح نسبتا مناسب و 25% در محب یاس در سطح نامطلوب در نظر گرفته شد.  fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofTehran University Medical Journalen_US
dc.subjectآموزشfa_IR
dc.subjectدستیارانfa_IR
dc.subjectرضایتfa_IR
dc.subjectزنانfa_IR
dc.subjectمامایی.fa_IR
dc.titleبررسی رضایت آموزشی رزیدنت‌های زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی تهران از برنامه آموزشی دوره دستیاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله اصیلfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات مادر، جنین و نوزاد، پژوهشکده سلامت خانواده، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات بهداشت باروری ولیعصر، پژوهشکده سلامت خانواده، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentکمیته تحقیقات دانشجویی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentکمیته تحقیقات دانشجویی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات بهداشت باروری ولیعصر، پژوهشکده سلامت خانواده، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات بهداشت باروری ولیعصر، پژوهشکده سلامت خانواده، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume82
dc.citation.issue1
dc.citation.spage19
dc.citation.epage27


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد