نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرسولی, مهیارfa_IR
dc.contributor.authorرمضانی نژاد, رحیمfa_IR
dc.contributor.authorهادوی, فریدهfa_IR
dc.date.accessioned1403-12-20T19:34:47Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-03-10T19:34:47Z
dc.date.available1403-12-20T19:34:47Zfa_IR
dc.date.available2025-03-10T19:34:47Z
dc.date.issued2024-08-22en_US
dc.date.issued1403-06-01fa_IR
dc.date.submitted2023-09-04en_US
dc.date.submitted1402-06-13fa_IR
dc.identifier.citationرسولی, مهیار, رمضانی نژاد, رحیم, هادوی, فریده. (1403). تدوین الگوی توسعه آکادمی‌های باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش, 16(2), 127-147. doi: 10.22034/spmi.2024.409876.2499fa_IR
dc.identifier.issn1735.5354
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/spmi.2024.409876.2499
dc.identifier.urihttps://www.sportrc.ir/article_207190.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1115231
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر الگوی توسعه آکادمی‌های باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران بود. توسعه آکادمی در باشگاه های فوتبال ایران می‌پردازد. روش پژوهش کیفی و راهبرد پزوهش مبتنی بر نظریه داده بنیاد و رهیافت نظام مند بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه متخصصانی تشکیل داده بودند که دانش و تجربه کافی در حوزه فوتبال داشتند (N=16). روش نمونه‌گیری به صورت هدفمند بود. ابزار گردآوری اطلاعات مصاحبه های عمیق و نیمه ساختارمند بود که تا رسیدن به اشباع نظری ادامه داشت. نتایج حاکی از این هست که بستر به وجود آورنده توسعه آکادمی های فوتبال در باشگاه های ایران عامل کفایت بودجه ای-مالی، زمین تمرین استاندارد، ساختار حرفه ای سازمانی ، هدفگذاری خاص. چشم انداز، حکمرانی ورزشی، مجوزهای حقوقی-قانونی، قانون پذیری، خصوصی سازی و سند توسعه می‌باشد.شرایط مداخله‌گر شامل عوامل تسهل‌کننده و عوامل بازدارنده بودند، شرایط زمینه‌ای نیز شامل فرهنگ سازمانی ، تجهیزات پیراتمرینی ، تجهیزات آموزشی-فناوری ، نظارت و ارزیابی ، قوانین حقوقی حمایتی کودکان بود.در نهایت پیامد شامل سه مفهوم «توسعه فردی»، «توسعه اجتماعی» و «توسعه سازمانی(آکادمی)» شد. به طور کلی نتیجه الگو نشان می‌دهد در توسعه آکادمی باشگاه های فوتبال ایران می توان شاهد نقش در هم تنیده هویت مندی ملی و اقتصاد اجتماعی بود ، که آن هم توجه مضاعف به مدیریت آکادمی ها را می طلبد. بنابراین، "رشد تیم های باشگاهی و ملی ، اقتصاد باشگاهی و بهبود سازمانی " در رویکرد توسعه ای آکادمی ها هستند . همچنین از توسعه فردی گرفته تا توسعه اجتماعی و سازمانی می‌تواند به بهبود عملکرد و وضعیت توسعه آکادمی های فوتبال و در نهایت به بهبود توسعه آکادمی باشگاه های فوتبال ایران منتج شود.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherجهاد دانشگاهیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزشfa_IR
dc.relation.ispartofSport Physiology & Management Investigationsen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/spmi.2024.409876.2499
dc.subject"باشگاه های فوتبال"fa_IR
dc.subject"توسعه آکادمی"fa_IR
dc.subject"ساختار حرفه ای سازمانی"fa_IR
dc.subject"قوانین حقوقی حمایتی کودکان"fa_IR
dc.titleتدوین الگوی توسعه آکادمی‌های باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه غیردولتی- غیرانتفاعی ایوانکی، ایوان کی، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه گیلان، رشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، دانشکده علوم انسانی، گروه تربیت بدنی، دانشگاه ایوان کی، ایوان کی، ایرانfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue2
dc.citation.spage127
dc.citation.epage147


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد