| dc.contributor.author | رسولی, مهیار | fa_IR |
| dc.contributor.author | رمضانی نژاد, رحیم | fa_IR |
| dc.contributor.author | هادوی, فریده | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1403-12-20T19:34:47Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2025-03-10T19:34:47Z | |
| dc.date.available | 1403-12-20T19:34:47Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2025-03-10T19:34:47Z | |
| dc.date.issued | 2024-08-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1403-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2023-09-04 | en_US |
| dc.date.submitted | 1402-06-13 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | رسولی, مهیار, رمضانی نژاد, رحیم, هادوی, فریده. (1403). تدوین الگوی توسعه آکادمیهای باشگاههای لیگ برتر فوتبال ایران. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش, 16(2), 127-147. doi: 10.22034/spmi.2024.409876.2499 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735.5354 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22034/spmi.2024.409876.2499 | |
| dc.identifier.uri | https://www.sportrc.ir/article_207190.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1115231 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر الگوی توسعه آکادمیهای باشگاههای لیگ برتر فوتبال ایران بود. توسعه آکادمی در باشگاه های فوتبال ایران میپردازد. روش پژوهش کیفی و راهبرد پزوهش مبتنی بر نظریه داده بنیاد و رهیافت نظام مند بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه متخصصانی تشکیل داده بودند که دانش و تجربه کافی در حوزه فوتبال داشتند (N=16). روش نمونهگیری به صورت هدفمند بود. ابزار گردآوری اطلاعات مصاحبه های عمیق و نیمه ساختارمند بود که تا رسیدن به اشباع نظری ادامه داشت. نتایج حاکی از این هست که بستر به وجود آورنده توسعه آکادمی های فوتبال در باشگاه های ایران عامل کفایت بودجه ای-مالی، زمین تمرین استاندارد، ساختار حرفه ای سازمانی ، هدفگذاری خاص. چشم انداز، حکمرانی ورزشی، مجوزهای حقوقی-قانونی، قانون پذیری، خصوصی سازی و سند توسعه میباشد.شرایط مداخلهگر شامل عوامل تسهلکننده و عوامل بازدارنده بودند، شرایط زمینهای نیز شامل فرهنگ سازمانی ، تجهیزات پیراتمرینی ، تجهیزات آموزشی-فناوری ، نظارت و ارزیابی ، قوانین حقوقی حمایتی کودکان بود.در نهایت پیامد شامل سه مفهوم «توسعه فردی»، «توسعه اجتماعی» و «توسعه سازمانی(آکادمی)» شد. به طور کلی نتیجه الگو نشان میدهد در توسعه آکادمی باشگاه های فوتبال ایران می توان شاهد نقش در هم تنیده هویت مندی ملی و اقتصاد اجتماعی بود ، که آن هم توجه مضاعف به مدیریت آکادمی ها را می طلبد. بنابراین، "رشد تیم های باشگاهی و ملی ، اقتصاد باشگاهی و بهبود سازمانی " در رویکرد توسعه ای آکادمی ها هستند . همچنین از توسعه فردی گرفته تا توسعه اجتماعی و سازمانی میتواند به بهبود عملکرد و وضعیت توسعه آکادمی های فوتبال و در نهایت به بهبود توسعه آکادمی باشگاه های فوتبال ایران منتج شود. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | جهاد دانشگاهی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Sport Physiology & Management Investigations | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22034/spmi.2024.409876.2499 | |
| dc.subject | "باشگاه های فوتبال" | fa_IR |
| dc.subject | "توسعه آکادمی" | fa_IR |
| dc.subject | "ساختار حرفه ای سازمانی" | fa_IR |
| dc.subject | "قوانین حقوقی حمایتی کودکان" | fa_IR |
| dc.title | تدوین الگوی توسعه آکادمیهای باشگاههای لیگ برتر فوتبال ایران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه غیردولتی- غیرانتفاعی ایوانکی، ایوان کی، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد، دانشکده علوم انسانی، گروه تربیت بدنی، دانشگاه ایوان کی، ایوان کی، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 16 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 127 | |
| dc.citation.epage | 147 | |