تعیین نقش ورزش آموزشی در سلامت جامعه
(ندگان)پدیدآور
مافی نژاد, مقدسنیک آیین, زینتزارعی, علی
نوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه و هدف: فعالیت ورزشی بر توسعه سلامت فردی و اجتماعی مؤثر است ولی مشخص نشده که عوامل مؤثر در این روند چه اولویت بندی دارا هستند بنابراین هدف مطالعه، تعیین نقش ورزش آموزشی در سلامت جامعه بوده است.
روش کار: روش تحقیق از نوع کاربردی میباشد. در این تحقیق دو گروه جامعه آماری وجود دارد: الف) اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه (رشته تربیتبدنی و دارای تحصیلات دکتری) که تعداد آنها حدودا 30 نفر میباشند و حجم مشارکتکنندگان این تحقیق حدودا 15-12 نفر از خبرگان بود. ب) اساتید و مربیان ورزش در دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران مرکزی و مدرسه که تعداد آنها 81 نفر بوده و بدلیل پایین بودن تعداد مشارکتکننده از همگی 81 نفر برای توزیع و جمعآوری پرسشنامه بهرهگیری شده است. از پرسشنامه محقق ساخته که شامل 9 گویه برای گردآوری دادهها استفاده گردید.
یافتهها: نتایج نشان داد که ورزش آموزشی در سلامت جامعه نقش معناداری دارد و زیرمعیار «توسعه سواد جسمانی» بیشترین وزن و زیرمعیار «افزایش آگاهی و آشنایی با تواناییهای جسمی» کمترین وزن را دارد.
نتیجهگیری: به طور کلی میتوان نتیجه گرفت که آموزش ورزش در توسعه سلامتی مردم جامعه نقش مهم و اثرگذاری دارد لذا مسئولین و دستاندرکاران حوزه سلامت به توسعه ورزش آموزشی در برنامهریزیهای کلان خود توجه داشته باشند.
کلید واژگان
ورزشسلامتی
سلامت جسم
سلامت روان
روانشناسی بالینی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2023-07-011402-04-10
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی ایرانسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، گروه مدیریت ورزشی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه ازاد اسلامی، تهران، ایرانگروه مدیریت ورزشی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه ازاد اسلامی، تهران، ایران
گروه مدیریت ورزشی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه ازاد اسلامی، تهران، ایران.
شاپا
2228-70432228-7051



