• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش پرستاری
    • دوره 19, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش پرستاری
    • دوره 19, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه تطبیقی برنامه درسی رشته کارشناسی ارشد پرستاری کودکان ایران با ویرجینیا و ویرجینیای غربی

    (ندگان)پدیدآور
    پاپی, مریمرخ افروز, داریوش
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    360.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    آموزش پرستاری
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: تعداد دانشجویان و مراکز پرستاری به عنوان بخشی از نظام آموزش عالی در دهه­های اخیر با سرعت زیادی در حال افزایش می­باشد،. با توجه به رشد و توسعه کمی؛ نگرانی درباره کیفیت آموزش و برنامه­های درسی به قوت خود باقی است.   روش کار: مطالعه حاضر یک مطالعه توصیفی- تطبیقی می باشد که در سال 1402 با استفاده از روش بردی(4 مرحله) انجام شد.  در مرحله توصیف، موضوع تحت مطالعه بر اساس شواهد و اطلاعات، یادداشت­برداری می­شود. مرحله تفسیر،  داده­هایی که محقق در مرحله اول به توصیف آن پرداخته است مورد بررسی و تفسیر قرار می­گیرد. در مرحله همجواری، اطلاعاتی که در دو مرحله قبل بدست آمده، برای مقایسه شباهت­ها و تفاوت­ها، طبقه بندی می­شود.  در مرحله مقایسه، مسئله پژوهش با توجه به جزئیات در زمینه شباهت­ها و تفاوت­ها و پاسخ به سوال­های تحقیق بررسی و مقایسه می­گردد. نتایج: رشته کارشناسی ارشد پرستاری کودکان در ایران، گرایش تحصیلی ندارد و دانشجویان این رشته باید بصورت تمام وقت در دانشگاه حضور داشته باشند. در حالی­که؛ در دانشگاه ویرجینیا این رشته دارای دو گرایش مراقبت اولیه و مراقبت حاد می­باشد و تحصیل بصورت پاره وقت و تمام وقت امکانپذیر می­باشد. در ایران پذیرش در این رشته منوط به قبولی در آزمون وزارت بهداشت است و نیاز به سابقه کار بالینی نمی­باشد. در حالی که در دو دانشگاه دیگر مجوز فعال  RN(حداقل یک سال) از شروط پذیرش می­باشد. همچنین در دانشگاه ویرجینیا عضو فعال بودن در سازمان نظام پرستاری، نقش فعال داشتن در تیم­های رهبری در بیمارستان و پروژه­های عملکرد مبتنی بر شواهد و داشتن مهارت نوشتن عالی و مصاحبه از معیارهای پذیرش می­باشد. در هر سه دانشگاه تعداد واحدهای درسی متفاوت می­باشد. در ایران تمام دروس آموزشی بصورت حضوری برگزار می­شود و در ویرجینیای غربی دوره­های آموزشی به صورت آنلاین است. در دانشگاه ویرجینیای غربی برخلاف ایران درس عملکرد مبتنی بر شواهد به عنوان یک درس مجزا می­باشد. نتیجه گیری: ایجاد گرایش جدید برای رشته پرستاری کودکان متناسب با نیاز جامعه، می­تواند در توسعه  این رشته در ایران تاثیرگذار باشد.
    کلید واژگان
    برنامه آموزشی
    پرستاری کودکان
    ایران
    ویرجینیا
    ویرجینیای غربی
    پرستاری

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2024-03-01
    1402-12-11
    ناشر
    انجمن علمی پرستاری ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه علوم پزشکی مشهد
    دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

    شاپا
    1735-7012
    1735-9074
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/IJNR.19.1.4
    http://ijnr.ir/article-1-2834-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1096339

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب