نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorتوپا ابارهیمی, ساراfa_IR
dc.contributor.authorشکوهی رستمی, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorمحسنی, علیfa_IR
dc.contributor.authorﺷﻴﺮﻳﻦ چشمه, ﺑﻬﺎدرfa_IR
dc.date.accessioned1403-04-19T22:51:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-07-09T22:51:28Z
dc.date.available1403-04-19T22:51:01Zfa_IR
dc.date.available2024-07-09T22:51:28Z
dc.date.issued2023-03-01en_US
dc.date.issued1401-12-10fa_IR
dc.identifier.citationتوپا ابارهیمی, سارا, شکوهی رستمی, لیلا, محسنی, علی, ﺷﻴﺮﻳﻦ چشمه, ﺑﻬﺎدر. (1401). بررسی رابطه مولفه رفتار شهروندی سازمانی با نقش میانجی سلامت روانی بر عملکرد شغلی در معلمان تربیت بدنی شرق مازندران. مجله علوم پزشکی رازی, 29(12), 537-546.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-8685-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1094912
dc.description.abstractزمینه و هدف: هدف اصلی در این پژوهش بررسی رابطه مولفه رفتار شهروندی سازمانی با نقش میانجی سلامت روانی بر عملکرد شغلی در معلمان تربیت بدنی شرق مازندران می­باشد. روش کار: با توجه به ماهیت پژوهش که به دنبال بررسی رابطه بین متغیرهای پژوهش می­باشد، پژوهش حاضر از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه معلمان تربیت بدنی شرق استان مازندران که تعداد آن 185 نفر  بنا بر استعلام از اداره آموزش و پرورش استان مازندران بوده و در سال 1397 مشغول به کار بودند. حجم نمونه از طریق جدول کرجسی مورگان تعداد 120 نفر، به روش نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای (مردان= 46 نفر، زنان= 74 نفر) انتخاب شدند. ابزار گردآوری در این پژوهش پرسشنامه های استاندارد پودساکف و همکاران (1990)، سلامت روانی دیوید گلدبرگ (1972) و عملکرد شغلی پاترسون (1992) استفاده شده است. در این پژوهش به منظور تجزیه و تحلیل داده­ها از آزمون PLS2 و spss استفاده شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که رفتار شهروندی سازمانی بر عملکرد شغلی معلمان و همچنین رفتار شهروندی سازمانی بر سلامت روانی معلمان و نیز سلامت روانی بر عملکرد شغلی معلمان تأثیر دارد. همچنین سلامت روانی در رابطه بین رفتار شهروندی سازمانی و عملکرد شغلی معلمان نقش میانجی دارد. نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد که سلامت روانی در رابطه بین رفتار شهروندی سازمانی و عملکرد شغلی در معلمان نقش میانجی دارد لذا می­توان گفت که سلامت روانی در سازمان یک ابزار حیاتی برای ارتقای عملکرد است.fa_IR
dc.format.extent616
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectسلامت روانیfa_IR
dc.subjectرفتار شهروندی سازمانیfa_IR
dc.subjectعملکرد شغلیfa_IR
dc.subjectمعلمان تربیت بدنیfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleبررسی رابطه مولفه رفتار شهروندی سازمانی با نقش میانجی سلامت روانی بر عملکرد شغلی در معلمان تربیت بدنی شرق مازندرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentمدیریت ورزشی، گروه تربیت بدنی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، رشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای مدیریت ورزشی، گروه تربیت بدنی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، گرگان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدﻛﺘﺮی گروه ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ورزﺷﻲ، واﺣﺪآﻳﺖاﻟﻪآﻣﻠﻲ، داﻧﺸگاه آزاداﺳﻼﻣﻲ، آﻣﻞ، اﻳﺮانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue12
dc.citation.spage537
dc.citation.epage546


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد