نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبابازاده, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorضامنی, فرشیدهfa_IR
dc.contributor.authorخطیر پاشا, کیومرثfa_IR
dc.date.accessioned1403-04-19T22:48:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-07-09T22:49:01Z
dc.date.available1403-04-19T22:48:51Zfa_IR
dc.date.available2024-07-09T22:49:01Z
dc.date.issued2022-12-01en_US
dc.date.issued1401-09-10fa_IR
dc.identifier.citationبابازاده, فاطمه, ضامنی, فرشیده, خطیر پاشا, کیومرث. (1401). مطالعه مروری کیفیت زندگی دانشگاهی در دوران پاندمی کووید-19. مجله علوم پزشکی رازی, 29(9), 363-371.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-7561-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1094905
dc.description.abstractزمینه و هدف: بیماری کووید- 19 موجب شد تا بسیاری از فراگیران در سطح جهان در آموزش دچار مشکلاتی شوند و کیفیت زندگی آنها تحت تأثیر قرار گیرد. کیفیت زندگی دانشجویان نشانۀ بارزی از میزان رضایت آنها از زندگی دانشجویی است، بنابراین این مطالعه با هدف مروری بر کیفیت زندگی دانشگاهی در دوران پاندمی کووید-19 انجام شد. روش کار: این مقاله یک مطالعه مروری است که در سال 1400 با جستجوی در بانک‌های اطلاعاتی SID، PubMed، Google Scholar، Magiran، Springer، Wiley، Web of Science(ISI)، Scopus، Science direct، ProQuest و با استفاده از کلمات کلیدی "کیفیت زندگی، زندگی دانشگاهی،  پاندمی، مدیریت آموزشی، نظام سلامت" و معادل معادل انگلیسی آن‌ها انجام شد. در نتیجه جستجو 65 مقاله در بازه زمانی 2007 تا 2022  یافت شد و در مرحله غربالگری 65 مقاله انتخاب گردید و در انتها 14 مقاله مورد تجزیه و تحلیل محتوایی قرار گرفت. یافته­ها: این مطالعه مروری نشان داد، که کیفیت زندگی دانشگاهی در بستر اکوسیستم دانشگاهی به وجود می­آید و کیفیت زندگی دانشگاهی با عوامل متعددی در ارتباط است که مهمترین بخش آن رضایت از امکانات دانشگاه، بعد آموزشی و اجتماعی، تسهیلات پژوهشی و عمومی و فرصت­های کارآفرینی است. نتیجه­گیری: با توجه به تأثیر و پیامدهای پاندمی بیماری کووید-19 بر دانشجویان توصیه می‌شود که در سیاست‌گذاری‌های آموزش عالی، اهتمام ویژه‌ای نسبت به عوامل کیفیت زندگی دانشگاهی دانشجویان شود تا در راستای افزایش کیفیت زندگی، اهداف آموزش عالی نیز بدست آید.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectکیفیت زندگیfa_IR
dc.subjectزندگی دانشگاهیfa_IR
dc.subjectپاندمیfa_IR
dc.subjectنظام سلامتfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleمطالعه مروری کیفیت زندگی دانشگاهی در دوران پاندمی کووید-19fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری تخصصی مدیریت آموزش عالی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران.fa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue9
dc.citation.spage363
dc.citation.epage371


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد