• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 29, شماره 10
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 29, شماره 10
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی وضعیت مولفه های سازمان یادگیرنده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری

    (ندگان)پدیدآور
    اسماعیلی, ندا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    551.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: یادگیری سازمانی، فرایند یافتن خطاها و اشتباهات و رفع اصلاح آن­ها است، که از طریق بینش مشترک الگوهای ذهنی و دانش حاصل می­شود و بر تجربه و آگاهی­های گذشته و رویدادهای پیشین استوار است، از این رو هدف پژوهش حاضر، بررسی وضعیت مولفه های سازمان یادگیرنده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری است. روش کار: این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی بوده که از روش زمینه یابی بهره گرفته است. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری که در سال 1401 در این مرکز مشغول به کار بودند. که بر اساس آمار تعداد کل کارکنان 51 نفر اعلام شده است و با استفاده از جدول برآورد حجم نمونه کرجسی و مورگان، تعداد 44 نفر از کارکنان با شیوه نمونه­گیری طبقه­ای برحسب جنسیت انتخاب شدند. دراین پژوهش جهت گردآوری داده­ها از پرسشنامه استاندارد سنجش ویژگیهای سازمانهای یادگیرنده قربانی زاده بسته پاسخ در مقیاس 5 گزینه­ای لیکرت استفاده شد. جهت اطمینان از پایایی، با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ پایایی پرسشنامه برابر 88/0 محاسبه گردید. روش های آمار توصیفی (محاسبه فراوانی، درصد فراوانی و نمودار ستونی) و آمار استنباطی (آزمون t تک متغیره و آزمون فریدمن) از طریق برنامه SPSS20 استفاده شده است. یافته‌ها: باتوجه به مقدار آزمون(99/40) و سطح معناداری بدست آمده کوچکتر از 05/0 می­باشد، بنابراین نتیجه می­شود بین میانگین وضعیت مولفه های سازمان یادگیرنده (68/4) و میانگین نظری(3) تفاوت معناداری وجود دارد. نتیجه‌گیری: با استفاده از نتایج پژوهش وضعیت مولفه­های سازمان یادگیرنده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در سطح مطلوبی قرار دارد.
    کلید واژگان
    یادگیری سازمانی
    دانشگاه
    مدیریت سازمان
    استراتژی مدیریت
    روانشناسی بالینی

    شماره نشریه
    10
    تاریخ نشر
    2022-12-01
    1401-09-10
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی ایران
    سازمان پدید آورنده
    : استادیار، گروه علوم تربیتی، واحد قائمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، قائمشهر، ایران

    شاپا
    2228-7043
    2228-7051
    URI
    http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8668-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1094899

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب