• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 29, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 29, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی اثربخشی آموزش تاب آوری بر تحمل پریشانی و سلامت روانی مددکاران بهزیستی

    (ندگان)پدیدآور
    میرزایی, معصومهمهنا, امین رضاعسکرپور, ناصرشاهمیری سهرنگی, سمیهجلالی ریکی, سیمین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    551.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: مددکاران بهزیستی روزانه با افرادی سروکار دارند که از نظر مالی، روحی و یا خانوادگی در وضعیت مطلوبی به سر نمی­برند بر همین اساس می­تواند بر میزان سلامتی آنها اثرگذار باشد. این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی آموزش تاب آوری بر تحمل پریشانی و سلامت روانی مددکاران بهزیستی انجام شده است. روش کار: جامعه مورد پژوهش تمام مددکاران شهر کرمان بود. حجم نمونه 30 نفر بود که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و در دو گروه آزمایش (15 نفر) و کنترل(15 نفر) جایگزین شدند. داده­ها به وسیله پرسشنامه تحمل پریشانی و سلامت روانی به دست آمد و گروه آزمایش 8 جلسه درمانی شرکت کردند. نتایج داده به روش آماری تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها: نتایج نشان داد آموزش تاب آوری بر تحمل پریشانی و سلامت روانی مددکاران بهزیستی تاثیر دارد. نتیجه‌گیری: به ظور کلی می­توان بیان کرد که تاب آوری باعث بهبود تحمیل پریشانی و سلامت روانی می­گردد و با بکارگیری آموزش­های لازم در خصوص بهبود سطح تاب آوری در پرستانران، می­توان گامی مهم در جهت بهبود سطح سلامتی آنها برداشت.
    کلید واژگان
    تاب آوری
    تحمل پریشانی
    سلامت روانی
    روانشناسی بالینی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2022-04-01
    1401-01-12
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی ایران
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد مشاوره، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران
    کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
    سطح چهارم حوزه علمیه قم، قم، ایران.
    کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه علوم و تحقیقات واحد سیرجان، سیرجان، کرمان، ایران
    گروه ارشد روانشناسی عمومی ،واحد سیرجان، دانشگاه آزاد اسلامی ،سیرجان ،ایران

    شاپا
    2228-7043
    2228-7051
    URI
    http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8559-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1094880

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب