نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرحیمی, مهنازfa_IR
dc.contributor.authorحسنی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorقلاوندی, حسنfa_IR
dc.date.accessioned1403-04-19T14:32:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-07-09T14:33:03Z
dc.date.available1403-04-19T14:32:30Zfa_IR
dc.date.available2024-07-09T14:33:03Z
dc.date.issued2024-01-01en_US
dc.date.issued1402-10-11fa_IR
dc.identifier.citationرحیمی, مهناز, حسنی, محمد, قلاوندی, حسن. (1402). بررسی نقش واسطه‌ای خودکارآمدی در رابطه‌ی بین ابهام نقش و حمایت سازمانی ادراک‌شده بر رفاه کارکنان بر اساس مدل JD-R. مجله ارگونومی, 11(4), 283-292.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1960
dc.identifier.issn2345-5365
dc.identifier.urihttp://journal.iehfs.ir/article-1-987-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1091312
dc.description.abstractاهداف: بهبود رفاه و حمایت از کارکنان سبب موفقیت سازمان می‌شود. اگر سازمان از کارکنان حمایت کند، آن‌ها برای افزایش عملکرد و دستیابی به اهداف سازمان تلاش می‌کنند. یافتن عوامل مؤثر بر رفاه کارکنان به سازمان‌ها برای بهبود عملکرد و رسیدن به موفقیت کمک می‌کند؛ ازاین‌رو، این پژوهش در پی آزمودن مدلی از عوامل علی مؤثر بر رفاه کارکنان با میانجی‌گری خودکارآمدی در کارکنان دانشگاه رازی کرمانشاه بوده است. روش ‌‌‌کار: روش پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش جمع‌آوری داده‌ها، توصیفی‌پیمایشی بوده است. ابزار گردآوری داده‌ها پرسش‌نامه‌ای بود که روایی صوری، روایی همگرا و روایی افتراقی متغیرهای آن بررسی شده است. تحلیل داده‌ها با استفاده از رویکرد مدل‌سازی معادلات ساختاری  با روش حداقل مربعات جزئی از طریق نرم‌افزار Smart PLs۳ انجام شده است. جامعه‌ی آماری شامل تمام کارکنان دانشگاه رازی کرمانشاه به تعداد ۴۹۰ نفر بوده است و  با استفاده از جدول مورگان، ۲۱۵ نفر از آن‌ها  به‌عنوان نمونه انتخاب شده‌اند. یافته‌ها: یافته‌ها نشان داد که حمایت سازمانی ادراک‌شده و ابهام نقش هم به‌صورت مستقیم و هم با میانجی‌گری خودکارآمدی، بر رفاه کارکنان مؤثر بوده است. نتیجه‌گیری: با توجه به یافته‌های تحقیق، می‌توان نتیجه گرفت که ابهام نقش کارکنان می‌تواند فرسودگی عاطفی را افزایش و رفاه را کاهش دهد و حمایت سازمانی ادراک‌شده می‌تواند درگیری کاری و رفاه را افزایش دهد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن ارگونومی و مهندسی عوامل انسانی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله ارگونومیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Ergonomicsen_US
dc.subjectحمایت سازمانی ادراک‌شدهfa_IR
dc.subjectابهام نقشfa_IR
dc.subjectرفاهfa_IR
dc.subjectخودکارآمدیfa_IR
dc.subjectدرگیری کاریfa_IR
dc.subjectروان‌‎شناسی صنعتی-سازمانیfa_IR
dc.titleبررسی نقش واسطه‌ای خودکارآمدی در رابطه‌ی بین ابهام نقش و حمایت سازمانی ادراک‌شده بر رفاه کارکنان بر اساس مدل JD-Rfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم تربیتی، دانشکده‌ی ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم تربیتی، دانشکده‌ی ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم تربیتی، دانشکده‌ی ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue4
dc.citation.spage283
dc.citation.epage292


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد