• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله پرستاری و مامایی
    • دوره 22, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله پرستاری و مامایی
    • دوره 22, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    استدلال بالینی و آموزش پرستاری (ادیتوریال)

    (ندگان)پدیدآور
    اصغری, ال نازرحمانی, فرناز
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    371.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    نامه به سردبیر
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مهارت استدلال بالینی به‌عنوان یکی از توانمندی‌های مورد انتظار پرستاران مجرب و شایسته به شمار می‌رود. بنابراین لازم است پرستاران قبل از ورود به حوزه بالینی، شایستگی‌های استدلال بالینی را کسب نمایند. شواهد نیز نشان می‌دهد آموزش پرستاری با تمرکز بر استدلال بالینی می‌تواند توانایی پرستاران را در مقابله با موقعیت‌های پیچیده و ناپایدار در هنگام برخورد با بیماران را افزایش دهد. همچنین طبق برنامه درسی مصوب وزارت بهداشت، پرورش مهارت‌های استدلال بالینی پرستاران جزو اهداف آموزشی واحدهای درسی پرستاری است. برخی از راه‌کارهایی که می‌تواند به دانشجویان پرستاری کمک کند تا توانایی‌های استدلال بالینی خود را توسعه دهند، استفاده از روش آموزشی زیر است: فعال بودن در یادگیری، تفکر انتقادی و حل مسئله، ارتباط بین‌رشته‌ای، فراشناخت، شبیه‌سازی، بازخورد سازنده، پرسپتورشیپ و منتورینگ. درمجموع، آموزش پرستاری به استراتژی‌های بلندمدت برای ارتقاء صلاحیت استدلال بالینی دانشجویان پرستاری نیاز دارد تا دانشجویان پرستاری شایسته و با اعتمادبه‌نفس تربیت نماید.  
    کلید واژگان
    استدلال بالینی
    آموزش
    پرستاری
    متفرقه

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2024-04-01
    1403-01-13
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
    سازمان پدید آورنده
    استادیار آموزش پرستاری، گروه پرستاری داخلی و جراحی، دانشکده پرستاری و مامایی، تبریز، ایران
    استادیار پرستاری، گروه روان پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، تبریز، ایران (نویسنده مسئول)

    شاپا
    2717-0306
    2008-742X
    URI
    https://dx.doi.org/10.61186/unmf.22.1.58
    http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-5119-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1084543

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب