استدلال بالینی و آموزش پرستاری (ادیتوریال)
(ندگان)پدیدآور
اصغری, ال نازرحمانی, فرنازنوع مدرک
Textنامه به سردبیر
زبان مدرک
فارسیچکیده
مهارت استدلال بالینی بهعنوان یکی از توانمندیهای مورد انتظار پرستاران مجرب و شایسته به شمار میرود. بنابراین لازم است پرستاران قبل از ورود به حوزه بالینی، شایستگیهای استدلال بالینی را کسب نمایند. شواهد نیز نشان میدهد آموزش پرستاری با تمرکز بر استدلال بالینی میتواند توانایی پرستاران را در مقابله با موقعیتهای پیچیده و ناپایدار در هنگام برخورد با بیماران را افزایش دهد. همچنین طبق برنامه درسی مصوب وزارت بهداشت، پرورش مهارتهای استدلال بالینی پرستاران جزو اهداف آموزشی واحدهای درسی پرستاری است. برخی از راهکارهایی که میتواند به دانشجویان پرستاری کمک کند تا تواناییهای استدلال بالینی خود را توسعه دهند، استفاده از روش آموزشی زیر است: فعال بودن در یادگیری، تفکر انتقادی و حل مسئله، ارتباط بینرشتهای، فراشناخت، شبیهسازی، بازخورد سازنده، پرسپتورشیپ و منتورینگ. درمجموع، آموزش پرستاری به استراتژیهای بلندمدت برای ارتقاء صلاحیت استدلال بالینی دانشجویان پرستاری نیاز دارد تا دانشجویان پرستاری شایسته و با اعتمادبهنفس تربیت نماید.
کلید واژگان
استدلال بالینیآموزش
پرستاری
متفرقه
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2024-04-011403-01-13
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی ارومیهسازمان پدید آورنده
استادیار آموزش پرستاری، گروه پرستاری داخلی و جراحی، دانشکده پرستاری و مامایی، تبریز، ایراناستادیار پرستاری، گروه روان پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، تبریز، ایران (نویسنده مسئول)
شاپا
2717-03062008-742X




