نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرضایی راد, مجتبیfa_IR
dc.date.accessioned1402-12-25T20:41:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-03-15T20:41:34Z
dc.date.available1402-12-25T20:41:14Zfa_IR
dc.date.available2024-03-15T20:41:34Z
dc.date.issued2022-11-01en_US
dc.date.issued1401-08-10fa_IR
dc.identifier.citationرضایی راد, مجتبی. (1401). بررسی رابطه بین ابعاد سلامت سازمانی بر خوش‌بینی تحصیلی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری. مجله علوم پزشکی رازی, 29(8), 297-305.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-8575-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1077793
dc.description.abstractزمینه و هدف: یکی از مهم­ترین منابع هر سازمانی، نیروی انسانی آن سازمان است ؛ لذا هدف مطالعه بررسی رابطه بین ابعاد سلامت سازمانی بر خوش بینی تحصیلی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری بود. روش کار: پژوهش حاضر از حیث هدف، کاربردی و از نظر روش توصیفی و از نوع همبستگی بوده که به صورت میدانی اجرا گردید. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری بوده که در سال 1401 مشغول به فعالیت بودند. تعداد جامعه آماری بنا بر استعلام از واحد کارگزینی دانشگاه آزاد ساری برابر با 360  نفر بود. حجم نمونه طبق جدول کرجسی و مورگان 186 نفر از طریق روش نمونه­گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار تحقیق شامل دو پرسشنامه سلامت سازمانی هوی و فیلدمن (1996) و پرسشنامه خوش­بینی تحصیلی بیرد و همکاران (2010) بود که هر دو پرسشنامه استاندارد بودند. ضریب پایایی آن ها از طریق ضریب آلفای کرونباخ برای برای سلامت سازمانی (92/0) و خوش بینی تحصیلی (79/0) محاسبه شد که نشانگر پایایی مناسب این پرسشنامه می­باشد. برای توصیف متغیرهای جمعیت شناختی از آمار توصیفی و برای بررسی فرضیه های تحقیق از نرم افزار SPSS استفاده شد. یافته‌ها: یافته­های تحقیق نشان می­دهد که مقدار سطح معناداری متغیرهای سلامت سازمانی و خوش بینی تحصیلی از مقدار خطای پیش‌بینی شده کوچکتر می­باشد، بنابراین رابطه بین متغیرها از لحاظ آماری معنادار است و از آنجاییکه ضریب همبستگی محاسبه شده برابر با 585/0 می­باشد، می­توان نتیجه گرفت که بین سلامت سازمانی و خوش بینی تحصیلی اساتید رابطه مستقیم و معنادار وجود دارد. نتیجه‌گیری: نتایج تحقیق نشان داد که بین سلامت سازمانی و خوش­بینی تحصیلی معلمان رابطه معناداری وجود دارد و با توجه به نتایج تحقیق حاضر مشخص گردید که سهم هر یک از مولفه­های سلامت سازمانی در پیش­بینی خوش­بینی تحصیلی معلمان متفاوت است.fa_IR
dc.format.extent597
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectخوش بینی تحصیلیfa_IR
dc.subjectسلامت سازمانfa_IR
dc.subjectاساتیدfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleبررسی رابطه بین ابعاد سلامت سازمانی بر خوش‌بینی تحصیلی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه تکنولوژی‌ آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue8
dc.citation.spage297
dc.citation.epage305


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد