• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 0, شماره
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 0, شماره
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدل‌یابی نقش تاب‌آوری عاطفی و خودنهان‌سازی در گرایش اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی با میانجیگری بهزیستی روانی

    (ندگان)پدیدآور
    آقاجانی, سیف الهسلمانی, علیاحمدی, شیرین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.331 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: شبکه‌های اجتماعی اکنون به‌عنوان بستری برای جستجو، بحث و تبادل نظر و اشتراک‌گذاری اطلاعات به صورت تعاملی و فوری با دیگران ایجاد شده‌اند. پژوهش حاضر با هدف مدل‌یابی نقش تاب­آوری عاطفی و خود نهان‌سازی در گرایش اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی با میانجیگری بهزیستی روانی انجام گرفت. روش کار: روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل شهر اردبیل در سال 1400 تشکیل دادند. از این جامعه نمونه­ای به حجم 120 نفر به روش نمونه ­گیری در دسترس انتخاب و به پرسشنامه‌های اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی تورل و سر نکو (۲۰۱۲) ، بهزیستی روان‌شناختی ریف (1989)، تاب آوری هیجانی کانور و دیویدسون (2003) و خودنهان سازی لارسون و چاستین (1990) پاسخ دادند. داده‌های به ‌دست آمده با استفاده از مدل‌یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزارهای  SPSS.25و smart pls3 تحلیل شد. یافته­ ها: نتایج نشان داد تاب‌آوری هیجانی و خودنهان‌سازی بر اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی اثر مستقیم و معنی‌داری دارد، همچنین اثر غیرمستقیم تاب‌آوری هیجانی و خودنهان‌سازی با میانجیگری بهزیستی روانی، تائید شد (96/1
    کلید واژگان
    اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی
    بهزیستی روانی
    تاب‌آوری هیجانی
    خودنهان‌سازی
    دانشجویان
    روانشناسی بالینی

    تاریخ نشر
    2023-09-01
    1402-06-10
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی ایران
    سازمان پدید آورنده
    استاد، گروه روان‌شناسی، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
    دانشجوی دکتری تخصصی روان‌شناسی، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
    پژوهشگر پسادکترای روان‌شناسی، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران

    شاپا
    2228-7043
    2228-7051
    URI
    http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7532-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1066851

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب