نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکاویانی, حمیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorبشتالم, احسانfa_IR
dc.date.accessioned1402-11-06T01:13:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-01-26T01:13:16Z
dc.date.available1402-11-06T01:13:05Zfa_IR
dc.date.available2024-01-26T01:13:16Z
dc.date.issued2023-11-01en_US
dc.date.issued1402-08-10fa_IR
dc.identifier.citationکاویانی, حمیدرضا, بشتالم, احسان. (1402). بررسی تاثیر مدلسازی و شبیه‌سازی گردابه‌ها بر محاسبات ایروآکوستیکی در جریان برشی همگن. مهندسی مکانیک مدرس, 23(11), 615-626.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-64541-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1063054
dc.description.abstractانجام محاسبات صحیح ایروآکوستیکی مستلزم پیش‌بینی صحیح رفتار گردابه‌های جریان است. قدرت گردابه‌ها را می‌توان با هزینه کمتر (کا-امگا اس.اس.تی) مدل نمود یا با هزینه بیشتر (با ال.ای.اس) تا 90 درصد بصورت مستقیم شبیه‌سازی کرد. روش ترکیبی نیز با نام آی.دی.دی.ای.اس با دقت و هزینه میانی وجود دارد. در این پژوهش دقت این سه روش در محاسبه صوت ایرفویل ناکا-0012 در جریان برشی همگن و زاویه حمله 8/10 درجه مورد بررسی قرار گرفته است. دو مکانیسم 1-ریزش گردابه از لایه مرزی آرام و تداخل آن با لبه فرار و 2-امواج تولمن-شلیختینگ از عوامل اصلی ایجاد صوت در این تحقیق شناخته شدند. سطح فشار صوت‌ در بازه یک سوم اکتاو با داده‌های تجربی مورد اعتبارسنجی قرار گرفته است. ابتدا نتایج روش ال.ای.اس و سپس آی.دی.دی.ای.اس از نظر مقدار و روند تغییرات بهترین انطباق را با داده‌های تجربی نشان داده است. در بررسی شدت تضعیف صوت با فاصله مشخص شد که بخاطر نقش موثر گردابه‌های کوچک در صوت ال.ای.اس، و تضعیف سریع آنها با افزایش فاصله تا 2/1 متر، سطح فشار صوت در روش ال.ای.اس و آی.دی.دی.ای.اس‌ تقریبا برابر شده‌اند. با توجه به اینکه روش آی.دی.دی.ای.اس نیاز به مقررات سخت‌گیرانه برای فاصله‌های بی‌بعد Δ x +  و Δ z +  در نواحی نزدیک دیواره ندارد، این انتخاب باعث کاهش حدود 41 درصدی حجم شبکه محاسباتی در ازای کمتر از 2 دسیبل خطا گردیده است. بنابراین در کابردهای صنعتی مشابه می‌توان با تقریب مناسبی از روش آی.دی.دی.ای.اس به جای ال.ای.اس برای افزایش سرعت محاسبات و انجام مطالعه پارامتری استفاده نمود.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectایروآکوستیکfa_IR
dc.subjectکا-امگا اس.اس.تیfa_IR
dc.subjectآی.دی.دی.ای.اسfa_IR
dc.subjectال.ای.اسfa_IR
dc.titleبررسی تاثیر مدلسازی و شبیه‌سازی گردابه‌ها بر محاسبات ایروآکوستیکی در جریان برشی همگنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentگروه مهندسی مکانیک، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه ملایرfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی مکانیک، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه ملایرfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue11
dc.citation.spage615
dc.citation.epage626


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد