نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرشمه کریم, رضاfa_IR
dc.contributor.authorجعفری, محمدfa_IR
dc.contributor.authorحیدری, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1402-11-06T01:10:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-01-26T01:11:06Z
dc.date.available1402-11-06T01:10:55Zfa_IR
dc.date.available2024-01-26T01:11:06Z
dc.date.issued2023-10-01en_US
dc.date.issued1402-07-09fa_IR
dc.identifier.citationرشمه کریم, رضا, جعفری, محمد, حیدری, مهدی. (1402). تحلیل و مدل سازی آسیب و رشد ترک در قطعه کار کامپوزیتی تحت فرآیند ماشینکاری با استفاده از تئوری پری داینامیک مبتنی بر پیوند. مهندسی مکانیک مدرس, 23(10), 209-221.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-72870-other.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1063043
dc.description.abstractspan dir=RTL lang=AR-SA style=font-size:6.5ptspan style=line-height:97%span style=font-family:quot;Calibriquot;,sans-serifspan style=color:blackتحلیل و مدلshy;سازی نحوه رشد ترک و آسیب در اجسام و سازه ها یکی از موارد مهم برای طراحی روشshy;های جلوگیری رشد ترک و یا توقف آن جهت جلوگیری از وقوع شکست ناگهانی و در نتیجه افزایش عمر سازهshy;ها میshy;باشد. تا کنون تحقیقات گستردهshy;ای در زمینه مدلshy;سازی شکست، رشد ترک و آسیب در اجسام و سازهshy;ها، توسط پژوهشگران صورت گرفته است. با وجود این پژوهشshy;ها هنوز مشکلات زیادی در زمینه مدلshy;سازی رشد ترک و آسیب در اجسامی که دارای نقاط منفرد و ناپیوستگیshy;ها میshy;باشند، وجود دارد. در سالshy;های اخیر نظریه جدیدی تحت عنوان تئوری پریnot;داینامیک برای مدل سازی و تحلیل چنین مسائلی ارائه شده است. چارچوب فرمولshy;بندی تئوری پریshy;داینامیک بر اساس معادلات انتگرالی می باشد. همچنین نقاط منفرد، ناپیوستگیshy;ها و آسیب در جسم و مدلshy;سازی آنshy;ها به عنوان نوعی دیگر از تغییر شکل و جزیی از معادلات ساختاری این تئوری می باشند. در نتیجه میshy;توان از تئوری پریshy;داینامیک بطور مستقیم و بدون نیاز به روابط تکمیلی جهت مدلshy;سازی رشد ترک در مسائلی که شامل نقاط منفرد و ناپیوستگی ها هستند، استفاده کرد. در این پژوهش به ارزیابی تئوری پریshy;داینامیک مبتنی بر پیوند در تحلیل و مدلshy;سازی آسیب در قطعهshy;کار کامپوزیتی پلیمری تکshy;لایه تقویت شده با الیاف تکshy;جهته nbsp;کربن پرداخته شدهshy;است و نتایج حاصل از این پژوهش با نتایج منابع در دسترس مورد مقایسه قرار گرفته شده است. با توجه به نتایج حاصل از این پژوهش میshy;توان بیان کرد که تئوری پریshy;داینامیک بخوبی و بدون تغییر درمعیار و بدون نیاز به روابط تکمیلی قادر به تحلیل و مدلshy;سازی رشد ترک، آسیب و شکست در قطعهshy;کار کامپوزیتی پلیمری تقویت شده با الیاف کربن میshy;باشد. همچنین میshy;توان بیان کرد که جهت الیاف در قطعهshy;کار کامپوزیتی موردنظر تاثیر بسزایی بر آسیب و رشد ترک ایجاد شده در آن و نیروی وارد بر آن از طرف ابزار طی فرآیند ماشینshy;کاری دارد./span/span/span/spanfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectآسیب سطحیfa_IR
dc.subjectترکfa_IR
dc.subjectکامپوزیت پلیمری تقویت شده با الیاف کربنfa_IR
dc.subjectتئوری پری داینامیکfa_IR
dc.titleتحلیل و مدل سازی آسیب و رشد ترک در قطعه کار کامپوزیتی تحت فرآیند ماشینکاری با استفاده از تئوری پری داینامیک مبتنی بر پیوندfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی شاهرودfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی شاهرودfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی شاهرودfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue10
dc.citation.spage209
dc.citation.epage221


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد