نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمهرابیان, مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorمحمودی مهر, جوادfa_IR
dc.date.accessioned1402-10-12T04:22:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-01-02T04:22:20Z
dc.date.available1402-10-12T04:22:00Zfa_IR
dc.date.available2024-01-02T04:22:20Z
dc.date.issued2023-09-23en_US
dc.date.issued1402-07-01fa_IR
dc.date.submitted2023-03-26en_US
dc.date.submitted1402-01-06fa_IR
dc.identifier.citationمهرابیان, مرتضی, محمودی مهر, جواد. (1402). شبیه‌سازی عددی پیل سوختی اکسید جامد تغذیه‌شده با زیست‌گاز و بررسی تاثیر شرایط عملکردی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 55(7), 6-6. doi: 10.22060/mej.2023.22280.7593fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2023.22280.7593
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_5304.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1056017
dc.description.abstractاستفاده از زیست‌گاز به‌جای هیدروژن در پیل سوختی می‌تواند به زنجیره تولید انرژی پاک کمک نماید. در تحقیق حاضر، تأثیر شرایط عملکردی بر عملکرد پیل سوختی اکسید جامد تغذیه شونده با بیوگاز بررسی می شود. به این منظور، به روش حجم محدود و به کمک نرم‌افزار فلوئنت به توسعه یک مدل عددی سه‌بعدی پرداخته‌شده است. همچنین از توابع تعریف‌شده توسط کاربر، برای تعریف واکنش‌های اصلاح بخار، و از روش بالادست مرتبه دوم و الگوریتم سیمپل برای گسسته سازی معادلات حاکم و کوپل سرعت-فشار استفاده شده است. نتایج نشان می‌دهد با افزایش نسبت بخار به کربن، میزان توان ابتدا افزایش و سپس کاهش می‌یابد. همچنین با افزایش غلظت متان در بیوگاز، نرخ واکنش‌های اصلاحی افزایش‌یافته و عملکرد پیل سوختی بهبود می‌یابد. در ولتاژ میانی 5/0 ولت و دمای عملکردی 1073 کلوین، با افزایش درصد متان در بیوگاز از 45% به 65%، توان به میزان 15% افزایش می‌یابد. همچنین با افزایش دمای عملکردی، به دلیل افزایش نرخ واکنش‌های اصلاحی و الکتروشیمیایی و بهبود هدایت یونی، عملکرد پیل سوختی بهبود می‌یابد. در ولتاژ میانی 5/0 ولت و به ازای بیوگاز با 65% متان، با افزایش دما از 1073 به 1273 کلوین، توان به میزان 132% افزایش می‌یابد. نتایج نشان می‌دهد که میزان بهینه نسبت بخار به کربن با افزایش دما کاهش‌ و با افزایش غلظت متان در سوخت افزایش می‌یابد و در محدوده 3/0 تا 2/1 قرار می‌گیرد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2023.22280.7593
dc.subjectپیل سوختی اکسید جامدfa_IR
dc.subjectسوخت بیوگازfa_IR
dc.subjectتاثیر شرایط عملکردیfa_IR
dc.subjectاصلاح داخلی بخارfa_IR
dc.subjectشبیه‌سازی عددیfa_IR
dc.subjectپیل های سوختیfa_IR
dc.subjectسوخت های جایگزینfa_IR
dc.titleشبیه‌سازی عددی پیل سوختی اکسید جامد تغذیه‌شده با زیست‌گاز و بررسی تاثیر شرایط عملکردیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه گیلان، رشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه گیلان، رشت، ایرانfa_IR
dc.citation.volume55
dc.citation.issue7
dc.citation.spage6
dc.citation.epage6


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد