نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorغزنوی اسگوئی, آیدینfa_IR
dc.contributor.authorموسوی ترشیزی, سید ابوالفضلfa_IR
dc.date.accessioned1402-10-12T04:20:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-01-02T04:21:18Z
dc.date.available1402-10-12T04:20:58Zfa_IR
dc.date.available2024-01-02T04:21:18Z
dc.date.issued2023-09-23en_US
dc.date.issued1402-07-01fa_IR
dc.date.submitted2022-07-05en_US
dc.date.submitted1401-04-14fa_IR
dc.identifier.citationغزنوی اسگوئی, آیدین, موسوی ترشیزی, سید ابوالفضل. (1402). بررسی تجربی اثر پیش‌بار و چیدمان پیچ بر عملکرد اتصالات کامپوزیتی پوسته ناسل توربین بادی مگاواتی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 55(7), 3-3. doi: 10.22060/mej.2023.21559.7466fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2023.21559.7466
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_5236.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1056014
dc.description.abstractپوسته ناسل و دماغه اغلب توربینهای بادی مگاواتی از جنس ورقهای کامپوزیتی میباشد. با توجه به شکل و هندسه های مختلف و همچنین ابعاد بزرگ این قطعه، امکان ساخت یکپارچه پوسته ناسل توربین بادی وجود ندارد. از اینرو، این کامپوننت از قطعات متعددی تشکیل شده است که بنا به نیاز مکرر توربین بادی به تعمیر و نگهداری در طول عمر بیست ساله خود، این قطعات باید توسط اتصالات غیر دائم مکانیکی همچون پیچ و مهره به یکدیگر متصل شوند. با توجه به اهمیت موضوع، شناختن تمام پارامترهای اثر گذار و موثر بر اتصالات کامپوزیتی از اهمیت بسزایی برخوردار است. یکی از مهمترین پارامترهای طراحی اتصالات پیچی، میزان پیش بار پیچ میباشد. با توجه به کامپوزیت جنس ورقهای دو طرف اتصال، امکان افزایش بی مهابای پیش بار وجود ندارد. چرا که خود این موضوع میتواند منجر به آسیبهایی به ورق های کامپوزیتی گردد. از اینرو در این مقاله، در ابتدا تاثیر پیش بار پیچ و یا گشتاور سفت کردن پیچ در اتصالات کامپوزیتی، به روش تجربی مورد ارزیابی قرار گرفته است. برای این منظور نمونه های یکسانی با گشتاورهای سفت کنندگی پیچ 2، 10، 20، 30، 40 و 50 نیوتن بر متر ساخته و تحت تست کشش قرار گرفته است. در ادامه، پس از تعیین بهینه ترین نیروی پیش بار، برای یافتن بهترین حالت چیدمان پیچ‌ها، 4 نوع چیدمان مختلف نیز مورد تست تجربی قرار گرفت.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2023.21559.7466
dc.subjectکامپوزیتfa_IR
dc.subjectاتصالات پیچیfa_IR
dc.subjectپیش بارfa_IR
dc.subjectچیدمان اتصالfa_IR
dc.subjectتوربین بادیfa_IR
dc.subjectانرژی های تجدیدپذیرfa_IR
dc.subjectسازه های هوشمند و مرکبfa_IR
dc.titleبررسی تجربی اثر پیش‌بار و چیدمان پیچ بر عملکرد اتصالات کامپوزیتی پوسته ناسل توربین بادی مگاواتیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentپژوهشگاه نیرو، گروه انرژی‌های تجدیدپذیر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentپژوهشگاه نیرو، گروه انرژی‌های تجدیدپذیر، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume55
dc.citation.issue7
dc.citation.spage3
dc.citation.epage3
nlai.contributor.orcid0000-0003-3148-8320


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد