نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorابول زاده, رامینfa_IR
dc.contributor.authorجزووزیری, محمدعلیfa_IR
dc.contributor.authorاسلامی, محمد هادیfa_IR
dc.contributor.authorحسین, امیرحسینfa_IR
dc.date.accessioned1402-10-12T04:20:17Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-01-02T04:20:37Z
dc.date.available1402-10-12T04:20:17Zfa_IR
dc.date.available2024-01-02T04:20:37Z
dc.date.issued2023-09-23en_US
dc.date.issued1402-07-01fa_IR
dc.date.submitted2022-11-10en_US
dc.date.submitted1401-08-19fa_IR
dc.identifier.citationابول زاده, رامین, جزووزیری, محمدعلی, اسلامی, محمد هادی, حسین, امیرحسین. (1402). طراحی آیرودینامیکی یک هواسر ماوراء صوت بر اساس روش پیکربندی موج‌سوار مشتق از مخروط. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 55(7), 1-1. doi: 10.22060/mej.2023.21415.7539fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2023.21415.7539
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_5214.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1056012
dc.description.abstractگونه‌ای نوظهور از تسلیحات ماوراء صوت که به شکل گسترده‌ای موردتوجه قرارگرفته‌اند، هواسرهای ماوراء صوت می‌باشند. این وسایل با طی مسافت‌های طولانی در حدود چندین هزار کیلومتر درون جو و سرعت‌های بسیار بالا تا بیش از 20 ماخ ، هر سامانه‌ی دفاعی را به‌طورجدی به چالش می‌کشند. در این پژوهش به طراحی آیرودینامیکی یک هواسر ماوراء صوت بر اساس تئوری موج‌سوارها و روش موج‌سوار مشتق از مخروط پرداخته‌شده است. یک روش پارامتری با سه پارامتر زاویه‌ی شوک مخروطی β ، زاویه‌ی هشتی φ و نسبت فشردگی S معرفی گردیده و به شکل یک کد طراحی مورداستفاده قرارگرفته است. در فرآیند طراحی، از هواسر ماوراء صوت اچ.تی.وی.2 (HTV2) به‌عنوان مدل مرجع استفاده‌شده است. برای دست‌یابی به پیکربندی‌هایی با ابعاد عملیاتی، با تغییر پارامترهای طراحی، چهار پیکربندی موج‌سوار با ابعاد مشابه مدل مرجع شناسایی‌شده است. با تحلیل این چهار پیکربندی به روش دینامیک سیالات محاسباتی، پیکربندی که درمجموع بهترین نتایج آیرودینامیکی و حجم را دارد، به‌عنوان پیکربندی برگزیده‌ی طراحی انتخاب‌شده است. پیکربندی برگزیده‌ نسبت به مدل مرجع، درازای 15 درصد حجم کمتر، 36 درصد کارایی آیرودینامیکی بیشتری دارد. این مسئله بر کارایی روش به‌کاررفته در طراحی آیرودینامیکی هواسرهای ماوراء صوت دلالت دارد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2023.21415.7539
dc.subjectهواسر ماوراء صوتfa_IR
dc.subjectپیکربندی‌های موج‌سوارfa_IR
dc.subjectموج‌سوار مشتق از مخروطfa_IR
dc.subjectروش طراحی معکوس آیرودینامیکیfa_IR
dc.subjectآیرودینامیک ماوراء صوتfa_IR
dc.subjectآئرودینامیکfa_IR
dc.subjectدینامیک سیالات محاسباتیfa_IR
dc.titleطراحی آیرودینامیکی یک هواسر ماوراء صوت بر اساس روش پیکربندی موج‌سوار مشتق از مخروطfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات آیرودینامیک قدر، فنی مهندسی، دانشگاه جامع امام حسین(ع)،تهران،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مهندسی هوافضا، دانشکده فنی و مهندسی ، دانشگاه جامع امام حسین (ع)، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده فنی و مهندسی. دانشگاه جامع امام حسین(ع)fa_IR
dc.contributor.departmentپژوهشگر، مرکز آیرودینامیک قدر - دانشکده فنی و مهندسی -دانشگاه جامع امام حسین (ع)-تهران - ایرانfa_IR
dc.citation.volume55
dc.citation.issue7
dc.citation.spage1
dc.citation.epage1
nlai.contributor.orcid0000-0002-1660-7064
nlai.contributor.orcid0000-0002-3318-5799


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد