نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآرمان مهر, وجیههfa_IR
dc.contributor.authorمجدی, علی اکبرfa_IR
dc.contributor.authorخواجوی, عبدالجوادfa_IR
dc.contributor.authorامیری دلویی, معصومهfa_IR
dc.contributor.authorاسماعیل زاده, محمدحسینfa_IR
dc.date.accessioned1402-10-12T02:21:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-01-02T02:21:35Z
dc.date.available1402-10-12T02:21:15Zfa_IR
dc.date.available2024-01-02T02:21:35Z
dc.date.issued2023-03-01en_US
dc.date.issued1401-12-10fa_IR
dc.identifier.citationآرمان مهر, وجیهه, مجدی, علی اکبر, خواجوی, عبدالجواد, امیری دلویی, معصومه, اسماعیل زاده, محمدحسین. (1401). تاب آوری کارکنان و سازمان دریک بیمارستان آموزشی در پاندمی کرونا. سلامت كار ايران, 20(1), 92-105. doi: 10.52547/ioh.20.1.8fa_IR
dc.identifier.issn1735-5133
dc.identifier.issn2228-7493
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.52547/ioh.20.1.8
dc.identifier.urihttp://ioh.iums.ac.ir/article-1-3348-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1055564
dc.description.abstractچکیده زمینه وهدف: هدف مطالعه حاضر ارزیابی تاب آوری سازمانی و فردی کارکنان یک مرکز آموزشی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی گناباد در پاندمی کرونا بود. روش بررسی: در این مطالعه مقطعی ابتدا تاب آوری روان شناختی 300 نفر از کارکنان بیمارستان با استفاده از پرسشنامه تاب آوری کانر دیویدسون مورد ارزیابی قرار گرفت. در بخش دوم مطالعه، میزان تاب آوری بیمارستان علامه بهلول گنابادی با یک پرسشنامه رواسازی شده، توسط 55 نفر از اعضای کمیته بحران، اعضای چارت فرماندهی حادثه بیمارستانی و مدیران بیمارستان اندازه گیری شد. توصیف و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار IBM-SPSSv2 انجام شد.  یافته ها: میانگین سنی پاسخگویان به پرسشنامه تاب آوری فردی و تاب آوری سازمانی به ترتیب 38.98 و 37.7 سال و میانگین سابقه کاری آنان 9.22 و 12.93 سال بود. میانگین امتیاز تاب آوری سازمانی 60/21±34/158 (با دامنه 46 تا 230) بود که در محدوده متوسط قرار داشت. در بین ابعاد تاب آوری سازمانی، میانگین سازگاری ظرفیتی بالاترین رقم را نشان داد. میانگین امتیاز تاب آوری فردی کارکنان 92/11±04/66 (با دامنه0 تا 100) بود که آن هم در محدوده متوسط قرار داشت. همچنین بین ارزیابی تاب آوری سازمانی و تحصیلات کارکنان (035/0=P)، سابقه کاری (025/0=P) و گروه های شغلی (040/0=P) رابطه معناداری وجود داشت. بحث و نتیجه گیری: بنظر می آید موفقیت در طراحی و اجرای مداخلات به منظور ارتقاء تاب آوری بیمارستان، مستلزم رویکردی یکپارچه به ابعاد مختلف تاب آوری در بیمارستان اعم از فردی، سازمانی، برون سازمانی و ارتباط بین آن ها باشد. fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofسلامت كار ايرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Occupational Health Journalen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.52547/ioh.20.1.8
dc.subjectتاب آوری سازمانfa_IR
dc.subjectتاب آوری روان شناختیfa_IR
dc.subjectبیمارستانfa_IR
dc.subjectپاندمیfa_IR
dc.subjectکووید19fa_IR
dc.subjectشخصیت و رفتار سازمانیfa_IR
dc.titleتاب آوری کارکنان و سازمان دریک بیمارستان آموزشی در پاندمی کروناfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات توسعه اجتماعی و ارتقاء سلامت، دانشگاه علوم پزشکی گناباد، گناباد،fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم اجتماعی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه پزشکی اجتماعی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گناباد، گناباد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه پرستاریfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، دانشگاه علوم پزشکی گناباد، گناباد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue1
dc.citation.spage92
dc.citation.epage105


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد