نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنوری سنگدهی, سمانهfa_IR
dc.contributor.authorصفاریان همدانی, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorتقوایی یزدی, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1402-10-12T01:59:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-01-02T02:00:15Z
dc.date.available1402-10-12T01:59:55Zfa_IR
dc.date.available2024-01-02T02:00:15Z
dc.date.issued2023-04-01en_US
dc.date.issued1402-01-12fa_IR
dc.identifier.citationنوری سنگدهی, سمانه, صفاریان همدانی, سعید, تقوایی یزدی, مریم. (1402). طراحی مدل رابطه بین سبک رهبری خدمتگزار با اشتراک گذاری دانش با نقش میانجی سرمایه اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران. مجله علوم پزشکی رازی, 30(2), 207-219.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-6542-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1055493
dc.description.abstractزمینه و هدف: پژوهش حاضر به دنبال طراحی مدلی درخصوص مفاهیم سبک رهبری خدمتگزار و به اشتراک گذاری دانش در ارتباط با هم و سرمایه اجتماعی به عنوان متغیر میانجی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران بوده و از این طریق به گسترش مرزهای دانش موجود در این حوزه کمک می­نماید. لذا هدف تحقیق، طراحی مدل رابطه بین سبک رهبری خدمتگزار با اشتراک گذاری دانش با نقش میانجی سرمایه اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران بود. روش کار: این تحقیق از نظر روش، آمیخته- پیمایشی می‌باشد. جامعه مورد بررسی در بخش کیفی شامل ریاست دانشگاه، مدیران حوزه ریاست، ریاست و مدیران معاونت­های هشتگانه دانشگاه و ریاست نه دانشکده وابسته) دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران به تعداد تقریبی 45 نفر بود و در بخش کمی شامل کارکنان ستاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران و دانشکده­های زیرمجموعه، به تعداد 2016 نفر بود. در بخش کیفی، نمونه­گیری به روش نمونه­گیری گلوله برفی صورت پذیرفته و 20 نفر انتخاب گردیدند و در بخش کمی، به صورت نمونه­گیری طبقه­ای نسبی چندمرحله­ای با فرمول کوکران و به تعداد 323 نفر بود. در این پژوهش با توجه به این که روش گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که این پرسشنامه شامل دو بخش شامل سوالات عمومی و سوالات تخصصی (شامل 95 گویه) بود. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها در بخش کیفی از تکنیک دلفی استفاده گردید و در بخش کمی از روش معادلات سارختاری (SEM) و نرم افزار AMOS استفاده شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که بین سبک رهبری خدمتگزار با اشتراک گذاری دانش و نیز بین متغیر سبک رهبری خدمتگزار با سرمایه اجتماعی، رابطه معنی­دار وجود دارد. همچنین بین سرمایه اجتماعی با اشتراک گذاری دانش، رابطه معنی­دار وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد که مدل ارائه شده در تحقیق در حد قابل قبول و مناسب قرار دارند. نتیجه‌گیری: به طورکلی، هرچه در یک سازمان، رهبری خدمت­گزار به طور گسترده وجود داشته باشد، به اشتراک‌گذاری دانش و سرمایه اجتماعی بیشتر خواهد بود. همچنین سرمایه اجتماعی دستیابی افراد به سایر منابع در داخل و خارج سازمان را تسهیل می­کند و تمایل افراد برای درگیر شدن در تعامل دوطرفه را افزایش می­دهد و اثربخشی ایجاد و به اشتراک گذاری دانش را بهبود می­بخشد..fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectسبک رهبری خدمت‌گزارfa_IR
dc.subjectاشتراک‌گذاری دانشfa_IR
dc.subjectسرمایه اجتماعیfa_IR
dc.subjectدانشگاه علوم پزشکی مازندرانfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleطراحی مدل رابطه بین سبک رهبری خدمتگزار با اشتراک گذاری دانش با نقش میانجی سرمایه اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی مازندرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران.fa_IR
dc.citation.volume30
dc.citation.issue2
dc.citation.spage207
dc.citation.epage219


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد