نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیکرنگ نیا, محمدfa_IR
dc.contributor.authorمحمودی, علیfa_IR
dc.date.accessioned1402-10-11T21:18:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-01-01T21:18:35Z
dc.date.available1402-10-11T21:18:15Zfa_IR
dc.date.available2024-01-01T21:18:35Z
dc.date.issued2023-10-01en_US
dc.date.issued1402-07-09fa_IR
dc.identifier.citationیکرنگ نیا, محمد, محمودی, علی. (1402). بررسی کفایت طرح تیپ بهسازی مدارس آجری غیرمسلح ‌دو طبقه با روش شاتکریت. مهندسی عمران مدرس, 23(4), 101-114.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-65507-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1054446
dc.description.abstractنظر به تعداد قابل ملاحظه مدارس مصالح بنایی دو طبقه در کشور و با توجه به تیپ بودن مشخصات تعداد قابل ملاحظه‌ای از این ساختمان‌ها، نیاز به ارائه دستورالعملی به منظور تیپ سازی طرح بهسازی این ساختمان‌ها وجود دارد. در پاسخ به این نیاز، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سال 1400 اقدام به تدوین دستورالعملی به منظور تیپ‌سازی طرح بهسازی این ساختمان‌ها با روش شاتکریت دیوارهای آجری نمود. در این پژوهش سعی شده است براساس نتایج حاصله از پنج مدرسه‌ی مصالح بنایی غیرمسلح دو طبقه، صحت سنجی طرح تیپ بهسازی مدارس آجری غیرمسلح دو طبقه با روش شاتکریت براساس دستورالعمل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور مورد مطالعه قرار گیرد. بدین منظور، ساختمان‌های مورد بررسی در دو حالت سقف انعطاف­پذیر و دیوارهای فاقد کلاف و سقف صلب و دیوارهای دارای کلاف در نرم‌افزار ایتبس با استفاده از المان صفحه‌ای و روش تحلیل دینامیکی طیفی، یک بار براساس الزامات دستورالعمل و یک بار بر نشریه 360، با روش شاتکریت بهسازی شدند. نتایج این تحقیق نشان می­دهد که در حالت سقف انعطاف­پذیر فاقد کلاف، مقاوم سازی بر اساس دستورالعمل سازمان نوسازی مدارس منجر به آسیب‌پذیری حداقلی ساختمان‌های مصالح بنایی مقاوم سازی شده می‌شود. در حالت سقف صلب دارای کلاف، نتایج گویای آن است که بر اساس این دستورالعمل، درصدی از دیوارهای بهسازی شده و بهسازی نشده در هر راستا آسیب‌پذیر هستند؛ به گونه‌ای که میانگین درصد دیوارهای آسیب‌پذیر بر حسب طول نسبی برای طبقه اول در راستای طولی 63 % و در راستای عرضی 38 % و برای طبقه همکف در راستای طولی 56 % و در راستای عرضی 17 % می‌باشد.  fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectساختمان‌های مدارس مصالح بنایی دو طبقهfa_IR
dc.subjectبهسازی لرزه‌ایfa_IR
dc.subject‌شاتکریتfa_IR
dc.subjectدستورالعمل سازمان نوسازیfa_IR
dc.subjectتوسعه و تجهیز مدارس ‌کشورfa_IR
dc.subjectنشریه 360‌fa_IR
dc.titleبررسی کفایت طرح تیپ بهسازی مدارس آجری غیرمسلح ‌دو طبقه با روش شاتکریتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی اصیل (کامل)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت دبیر شهید رجائیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران.fa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue4
dc.citation.spage101
dc.citation.epage114
nlai.contributor.orcid0000-0002-3213-5343


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد