نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکاووسی, امیرfa_IR
dc.contributor.authorرحیمی, جمالfa_IR
dc.date.accessioned1402-10-11T21:16:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-01-01T21:17:12Z
dc.date.available1402-10-11T21:16:51Zfa_IR
dc.date.available2024-01-01T21:17:12Z
dc.date.issued2023-10-01en_US
dc.date.issued1402-07-09fa_IR
dc.identifier.citationکاووسی, امیر, رحیمی, جمال. (1402). ارزیابی آزمایشگاهی مخلوط‌های آسفالتی نیمه گرم (H-WMA) حاوی مقادیر زیاد تراشه آسفالتی (RAP). مهندسی عمران مدرس, 23(4), 19-33.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-53138-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1054442
dc.description.abstractآسفالت نیمه گرم (Half-Warm Mix Asphalt) به دلیل شرایط تولید خاص خود، یکی از گزینه‌های جایگزینی آسفالت‌های مرسوم است. آسفالت نیمه گرم (H-WMA) در محدوده دمایی 100-60 درجه سانتیگراد تولید و متراکم می‌شود که نسبت به آسفالت داغ (HMA) دمای کمتری در مراحل تولید نیاز دارد. هدف این مطالعه بررسی تأثیرات درصدهای بالای تراشه آسفالت بازیافتی (RAP) استفاده شده در آسفالت نیمه گرم بر روی خصوصیات وزنی-حجمی و مکانیکی آنها است. در این راستا، نمونه‌های آسفالت نیمه گرم با درصدهای جایگزینی 70 و 100 درصد، ساخته شده و با نمونه شاهد ساخته شده با روش داغ (HMA) مقایسه شده است. درصد قیر بهینه برای تمامی مخلوط‌ها بدست آمد و سپس آزمایش‌های کشش غیرمستقیم (IDT) (در دمای 25 درجه سانتیگراد)، حساسیت رطوبتی نمونه‌های آسفالت داغ (HMA) و نیمه‌ گرم و آزمایش خمش نیم‌دایره‌ای در دماهای میانی و پایین انجام شد. آزمایشات کشش غیرمستقیم نتایج قابل قبولی ارائه دادند به اینصورت که با افزایش درصد جایگزینی RAP، مقاومت IDT افزایش داشت. به دنبال این موضوع، نسبت مقاومت کششی (TSR) نمونه‌های آسفالتی نیمه‌ گرم، با افزایش درصد جایگزینی RAP بهبود یافت، به این صورت که بیشتر بودن مقدار TSR مخلوط‌های آسفالتی حاوی RAP نسبت به مخلوط بدون RAP نشان دهنده‌ی مقاومت بیشتر مخلوط‌های حاوی RAP بود. نتایج آزمایشات SCB در دماهای میانی و پایین نشان داد که استفاده بیشتر از RAP موجب شکننده شدن نمونه‌ها می‌شود و این به معنی کاهش مقاومت در برابر گسترش ترک و بدتر شدن انتشار آن است، نتایج تعیین میزان انرژی شکست مخلوط‌های آسفالتی نشان داد که مخلوط‌های حاوی درصد RAP بالاتر، انرژی شکست کمتری دارند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectآسفالت نیمه گرم (H-WMA)fa_IR
dc.subjectتراشه آسفالت بازیافتی (RAP)fa_IR
dc.subjectقیر امولسیونfa_IR
dc.subjectآزمایش کشش غیرمستقیم (IDT)fa_IR
dc.subjectآزمایش خمش نیم‌دایره‌ای (SCB) دمای میانیfa_IR
dc.subjectآزمایش خمش نیم‌دایره‌ای (SCB) دمای پایینfa_IR
dc.titleارزیابی آزمایشگاهی مخلوط‌های آسفالتی نیمه گرم (H-WMA) حاوی مقادیر زیاد تراشه آسفالتی (RAP)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی اصیل (کامل)fa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجو کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue4
dc.citation.spage19
dc.citation.epage33


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد