• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمي دانشگاه علوم پزشكي بيرجند
    • دوره 30, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمي دانشگاه علوم پزشكي بيرجند
    • دوره 30, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقاله کوتاه: بررسی اثر پاندمی COVID-19 بر کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری طبس

    (ندگان)پدیدآور
    عبداللهی, مصطفیایار, ایوبحسینی, سیده فاطمه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    530.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله اصیل پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    اپیدمی کووید-19 یک چالش مهم در سیستم‌های آموزش بالینی است که مربیان و دانشجویان پرستاری را با مشکلاتی در فرآیند یادگیری و یاددهی در محیط بیمارستانی مواجه کرده است. میانگین کیفیت آموزش بالینی در دوران پاندمی کووید 19 در افراد مورد پژوهش برابر با 14/9±36/99 بود. بیشترین میانگین کیفیت آموزش بالینی در گویه "از روی میل و داوطلبانه برای انجام پروسیجرهای آموزشی به بالین حاضر می‌شوم" با میانگین 1/40±4/38 و کمترین در گویه "به‌طور کلی به علت محدودیت‌های موجود در شرایط بیماری کرونا، احساس می‌کنم کیفیت آموزش‌های بالینی کاهش یافته است،" با میانگین 1/18±2/15 بود. پیشنهاد می‌شود مداخلات آموزشی لازم جهت ارتقای وضعیت اهداف آموزشی در محیط بالینی، بهبود عملکرد بالینی مربیان، برخورد با دانشجو توسط پرسنل درمانی، تجدید نظر در روند ارزشیابی دانشجویان پرستاری و همچنین ایجاد امکانات رفاهی در مراکز درمانی صورت گیرد. * مسئول مکاتبات: سیده فاطمه حسینی    پست الکترونیکی:  Seyedefatemeh.hossieni@bums.ac.ir View ORCID iD Profile You can also search for this author in:  PubMed     ResearchGate   Scopus    Google Scholar    Google Scholar Profile
    کلید واژگان
    کووید-19
    دانشجوی پرستاری
    کیفیت آموزش بالینی
    پرستاري

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2023-10-01
    1402-07-09
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
    سازمان پدید آورنده
    گروه پرستاری، دانشکده پرستاری طبس، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیرجند، ایران
    گروه پرستاری، دانشکده پرستاری طبس، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیرجند، ایران
    گروه آناتومی، دانشکده پرستاری طبس، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیرجند، ایران

    شاپا
    16072197
    2423-6152
    URI
    http://journal.bums.ac.ir/article-1-3291-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1041461

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب