مقاله کوتاه: بررسی اثر پاندمی COVID-19 بر کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری طبس
(ندگان)پدیدآور
عبداللهی, مصطفیایار, ایوبحسینی, سیده فاطمهنوع مدرک
Textمقاله اصیل پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
اپیدمی کووید-19 یک چالش مهم در سیستمهای آموزش بالینی است که مربیان و دانشجویان پرستاری را با مشکلاتی در فرآیند یادگیری و یاددهی در محیط بیمارستانی مواجه کرده است. میانگین کیفیت آموزش بالینی در دوران پاندمی کووید 19 در افراد مورد پژوهش برابر با 14/9±36/99 بود. بیشترین میانگین کیفیت آموزش بالینی در گویه "از روی میل و داوطلبانه برای انجام پروسیجرهای آموزشی به بالین حاضر میشوم" با میانگین 1/40±4/38 و کمترین در گویه "بهطور کلی به علت محدودیتهای موجود در شرایط بیماری کرونا، احساس میکنم کیفیت آموزشهای بالینی کاهش یافته است،" با میانگین 1/18±2/15 بود. پیشنهاد میشود مداخلات آموزشی لازم جهت ارتقای وضعیت اهداف آموزشی در محیط بالینی، بهبود عملکرد بالینی مربیان، برخورد با دانشجو توسط پرسنل درمانی، تجدید نظر در روند ارزشیابی دانشجویان پرستاری و همچنین ایجاد امکانات رفاهی در مراکز درمانی صورت گیرد.
* مسئول مکاتبات: سیده فاطمه حسینی
پست الکترونیکی: Seyedefatemeh.hossieni@bums.ac.ir
View ORCID iD Profile
You can also search for this author in: PubMed ResearchGate Scopus Google Scholar Google Scholar Profile
کلید واژگان
کووید-19دانشجوی پرستاری
کیفیت آموزش بالینی
پرستاري
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2023-10-011402-07-09
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی بیرجندسازمان پدید آورنده
گروه پرستاری، دانشکده پرستاری طبس، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیرجند، ایرانگروه پرستاری، دانشکده پرستاری طبس، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیرجند، ایران
گروه آناتومی، دانشکده پرستاری طبس، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیرجند، ایران
شاپا
160721972423-6152




