نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorموثقی, شبنمfa_IR
dc.contributor.authorزعفرانی آرانی, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorحسین پور, محمدجوادfa_IR
dc.contributor.authorعلیا, مائدهfa_IR
dc.contributor.authorکرمانیها, زهراfa_IR
dc.contributor.authorنادیا شریفی, زهراfa_IR
dc.date.accessioned1402-08-19T17:41:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-11-10T17:41:26Z
dc.date.available1402-08-19T17:41:25Zfa_IR
dc.date.available2023-11-10T17:41:26Z
dc.date.issued2023-10-01en_US
dc.date.issued1402-07-09fa_IR
dc.identifier.citationموثقی, شبنم, زعفرانی آرانی, حمید, حسین پور, محمدجواد, علیا, مائده, کرمانیها, زهرا, نادیا شریفی, زهرا. (1402). بررسی اثر بخشی فیلم آموزشی آناتومی بر روی افزایش بهره وری یادگیری آن در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران طی سال‌های 1400-1399. فصلنامه علوم پزشکی, 33(3), 263-273.fa_IR
dc.identifier.issn1023-5922
dc.identifier.issn2008-3386
dc.identifier.urihttp://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-1965-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1038617
dc.description.abstractسابقه و هدف: تکنولوژی رایانه برای افزودن دانش از سال ۱۹۶۰به کاربرده شده و آموزش پزشکی را تحت تاثیرقرارداده است. باتوجه به اهمیت و دشوار بودن آموزش آناتومی، این تحقیق با هدف بررسی تاثیر استفاده از فیلم آموزشی بر میزان یادگیری درس آناتومی در دانشجویان پزشکی انجام گرفت. روش بررسی: مراحل آموزش آناتومی اندام فوقانی بر روی ۲۴۰ نفر از دانشجویان ترم دوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران بررسی شد. این دانشجویان به دو دسته‌ کنترل« تدریس محض» و مداخله «تدریس به همراه فیلم‌های آموزشی» تقسیم شدند و پس از پایان دوره، جهت تعیین اثر بخشی فیلم آموزشی بر روی افزایش بهره‌وری یادگیری دانشجویان، هر دو گروه به وسیله‌ی آزمون پیرامون مباحث تدریس شده مورد سنجش قرار گرفتند و در پایان میانگین نمرات هر گروه محاسبه و توسط برنامه نرم افزاری 22 SPSS تحلیل شدند.  یافته­ها: تحقیق حاضر نشان داد که باتوجه به نتایج به دست آمده از آزمون ویلکاکسون، هر دو گروه (کنترل و هدف) افزایش معنی­داری را در میانگین نمره دانش به همراه داشتند که این مقدار افزایش در گروه تدریس به علاوه نمایش فیلم آموزشی، تقریبا 26/0 واحد بود. نتیجه­گیری: تفاوت میانگین نمرات دو گروه کنترل و هدف نشان ‌داد که این روش جدید آموزشی موجب افزایش  بازدهی در دانشجویان می­شود. اثر بخشی این روش بر دانشجویان با وضعیت اقتصادی متوسط نسبت به دانشجویان با وضعیت اقتصادی خوب بیشتر است.  fa_IR
dc.format.extent359
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofMEDICAL SCIENCES JOURNALen_US
dc.subjectفیلم آموزشی آناتومیfa_IR
dc.subjectبهره وریfa_IR
dc.subjectیادگیریfa_IR
dc.subjectدانشجویانfa_IR
dc.subjectعلوم تشريحيfa_IR
dc.titleبررسی اثر بخشی فیلم آموزشی آناتومی بر روی افزایش بهره وری یادگیری آن در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران طی سال‌های 1400-1399fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحليلي/مقطعي/توصيفيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده پزشکی، علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاداسلامی،تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentباشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاداسلامی،تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentباشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاداسلامی،تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentباشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاداسلامی،تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentباشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاداسلامی،تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده پزشکی، علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاداسلامی،تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume33
dc.citation.issue3
dc.citation.spage263
dc.citation.epage273


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد