| dc.contributor.author | موثقی, شبنم | fa_IR |
| dc.contributor.author | زعفرانی آرانی, حمید | fa_IR |
| dc.contributor.author | حسین پور, محمدجواد | fa_IR |
| dc.contributor.author | علیا, مائده | fa_IR |
| dc.contributor.author | کرمانیها, زهرا | fa_IR |
| dc.contributor.author | نادیا شریفی, زهرا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1402-08-19T17:41:25Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2023-11-10T17:41:26Z | |
| dc.date.available | 1402-08-19T17:41:25Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2023-11-10T17:41:26Z | |
| dc.date.issued | 2023-10-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1402-07-09 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | موثقی, شبنم, زعفرانی آرانی, حمید, حسین پور, محمدجواد, علیا, مائده, کرمانیها, زهرا, نادیا شریفی, زهرا. (1402). بررسی اثر بخشی فیلم آموزشی آناتومی بر روی افزایش بهره وری یادگیری آن در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران طی سالهای 1400-1399. فصلنامه علوم پزشکی, 33(3), 263-273. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1023-5922 | |
| dc.identifier.issn | 2008-3386 | |
| dc.identifier.uri | http://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-1965-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1038617 | |
| dc.description.abstract | سابقه و هدف: تکنولوژی رایانه برای افزودن دانش از سال ۱۹۶۰به کاربرده شده و آموزش پزشکی را تحت تاثیرقرارداده است. باتوجه به اهمیت و دشوار بودن آموزش آناتومی، این تحقیق با هدف بررسی تاثیر استفاده از فیلم آموزشی بر میزان یادگیری درس آناتومی در دانشجویان پزشکی انجام گرفت.
روش بررسی: مراحل آموزش آناتومی اندام فوقانی بر روی ۲۴۰ نفر از دانشجویان ترم دوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران بررسی شد. این دانشجویان به دو دسته کنترل« تدریس محض» و مداخله «تدریس به همراه فیلمهای آموزشی» تقسیم شدند و پس از پایان دوره، جهت تعیین اثر بخشی فیلم آموزشی بر روی افزایش بهرهوری یادگیری دانشجویان، هر دو گروه به وسیلهی آزمون پیرامون مباحث تدریس شده مورد سنجش قرار گرفتند و در پایان میانگین نمرات هر گروه محاسبه و توسط برنامه نرم افزاری 22 SPSS تحلیل شدند.
یافتهها: تحقیق حاضر نشان داد که باتوجه به نتایج به دست آمده از آزمون ویلکاکسون، هر دو گروه (کنترل و هدف) افزایش معنیداری را در میانگین نمره دانش به همراه داشتند که این مقدار افزایش در گروه تدریس به علاوه نمایش فیلم آموزشی، تقریبا 26/0 واحد بود.
نتیجهگیری: تفاوت میانگین نمرات دو گروه کنترل و هدف نشان داد که این روش جدید آموزشی موجب افزایش بازدهی در دانشجویان میشود. اثر بخشی این روش بر دانشجویان با وضعیت اقتصادی متوسط نسبت به دانشجویان با وضعیت اقتصادی خوب بیشتر است.
| fa_IR |
| dc.format.extent | 359 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه علوم پزشکی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | MEDICAL SCIENCES JOURNAL | en_US |
| dc.subject | فیلم آموزشی آناتومی | fa_IR |
| dc.subject | بهره وری | fa_IR |
| dc.subject | یادگیری | fa_IR |
| dc.subject | دانشجویان | fa_IR |
| dc.subject | علوم تشريحي | fa_IR |
| dc.title | بررسی اثر بخشی فیلم آموزشی آناتومی بر روی افزایش بهره وری یادگیری آن در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران طی سالهای 1400-1399 | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | تحليلي/مقطعي/توصيفي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده پزشکی، علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاداسلامی،تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاداسلامی،تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاداسلامی،تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاداسلامی،تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاداسلامی،تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده پزشکی، علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاداسلامی،تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 33 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 263 | |
| dc.citation.epage | 273 | |