نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorتاشی شمس آبادی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorتقوایی یزدی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorنیاز آذری, کیومرثfa_IR
dc.date.accessioned1402-06-13T19:03:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-09-04T19:03:21Z
dc.date.available1402-06-13T19:03:20Zfa_IR
dc.date.available2023-09-04T19:03:21Z
dc.date.issued2023-04-01en_US
dc.date.issued1402-01-12fa_IR
dc.identifier.citationتاشی شمس آبادی, مریم, تقوایی یزدی, مریم, نیاز آذری, کیومرث. (1402). تأثیر کار پوشه الکترونیکی بر تفکر و سلامت روانی دستیاران دانشگاه‌های علوم پزشکی. مجله علوم پزشکی رازی, 30(2), 205-0.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-7687-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1033192
dc.description.abstractمقدمه و هدف: کارپوشه‌ها عامل کلیدی و مهمی در یادگیری هستند و با توجه به اهمیت نقش پوشه کار الکترونیکی و منش تفکر دانشجویان، لازم است که عوامل موثر بر آن شناسایی شوند. لذا هدف پژوهش تاثیرکار پوشه الکترونیکی بر منش­های تفکر و سلامت روانی در دانشگاه علوم پزشکی بود. روش: این مطالعه با رویکرد کیفی و کمی انجام شد. در بخش کیفی، جامعه آماری شامل 18 نفر از اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بود که از بین آنها 13 نفر انتخاب شدند و تعداد 1665 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دستیاران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وارد مطالعه شدند. بخش کمی که از بین آنها 312 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بر اساس فرمول کوکران به عنوان نمونه انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته پورتفولیو الکترونیکی با 47 سوال و گرایش های تفکر با 50 سوال استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از معادلات ساختاری با استفاده شد. یافته­ها: نتایج نشان داد که کارپوشه الکترونیکی دارای 6 بعد است که از بین آنها مهارت دارای بالاترین ضریب استاندارد و نگرش دارای بالاترین درجه همبستگی است. همچنین نتایج آزمون معادلات ساختاری نشان داد که تاثیر کارپوشه الکترونیکی بر منش های تفکر و و سلامت روانی معنی­دار شده است. نتیجه­گیری: به طور کلی می­توان بیان داشت که کارپوشه الکترونیکی بر منش تفکر و و سلامت روانی اثرگذار است لذا تهیه و طراحی برنامه درسی شهروند جهانی در مقاطع تحصیلی، بویژه آموزش عالی ضرورت می‎یابد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectکارپوشهfa_IR
dc.subjectسلامت روانیfa_IR
dc.subjectتفکرfa_IR
dc.subjectدستیاران پزشکیfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleتأثیر کار پوشه الکترونیکی بر تفکر و سلامت روانی دستیاران دانشگاه‌های علوم پزشکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیارگروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد تمام گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.citation.volume30
dc.citation.issue2
dc.citation.spage205
dc.citation.epage0


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد