| dc.contributor.author | تاشی شمس آبادی, مریم | fa_IR |
| dc.contributor.author | تقوایی یزدی, مریم | fa_IR |
| dc.contributor.author | نیاز آذری, کیومرث | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1402-06-13T19:03:20Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2023-09-04T19:03:21Z | |
| dc.date.available | 1402-06-13T19:03:20Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2023-09-04T19:03:21Z | |
| dc.date.issued | 2023-04-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1402-01-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | تاشی شمس آبادی, مریم, تقوایی یزدی, مریم, نیاز آذری, کیومرث. (1402). تأثیر کار پوشه الکترونیکی بر تفکر و سلامت روانی دستیاران دانشگاههای علوم پزشکی. مجله علوم پزشکی رازی, 30(2), 205-0. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-7043 | |
| dc.identifier.issn | 2228-7051 | |
| dc.identifier.uri | http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7687-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1033192 | |
| dc.description.abstract | مقدمه و هدف: کارپوشهها عامل کلیدی و مهمی در یادگیری هستند و با توجه به اهمیت نقش پوشه کار الکترونیکی و منش تفکر دانشجویان، لازم است که عوامل موثر بر آن شناسایی شوند. لذا هدف پژوهش تاثیرکار پوشه الکترونیکی بر منشهای تفکر و سلامت روانی در دانشگاه علوم پزشکی بود.
روش: این مطالعه با رویکرد کیفی و کمی انجام شد. در بخش کیفی، جامعه آماری شامل 18 نفر از اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بود که از بین آنها 13 نفر انتخاب شدند و تعداد 1665 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دستیاران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وارد مطالعه شدند. بخش کمی که از بین آنها 312 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بر اساس فرمول کوکران به عنوان نمونه انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته پورتفولیو الکترونیکی با 47 سوال و گرایش های تفکر با 50 سوال استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از معادلات ساختاری با استفاده شد.
یافتهها: نتایج نشان داد که کارپوشه الکترونیکی دارای 6 بعد است که از بین آنها مهارت دارای بالاترین ضریب استاندارد و نگرش دارای بالاترین درجه همبستگی است. همچنین نتایج آزمون معادلات ساختاری نشان داد که تاثیر کارپوشه الکترونیکی بر منش های تفکر و و سلامت روانی معنیدار شده است.
نتیجهگیری: به طور کلی میتوان بیان داشت که کارپوشه الکترونیکی بر منش تفکر و و سلامت روانی اثرگذار است لذا تهیه و طراحی برنامه درسی شهروند جهانی در مقاطع تحصیلی، بویژه آموزش عالی ضرورت مییابد. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله علوم پزشکی رازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Razi Journal of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | کارپوشه | fa_IR |
| dc.subject | سلامت روانی | fa_IR |
| dc.subject | تفکر | fa_IR |
| dc.subject | دستیاران پزشکی | fa_IR |
| dc.subject | روانشناسی بالینی | fa_IR |
| dc.title | تأثیر کار پوشه الکترونیکی بر تفکر و سلامت روانی دستیاران دانشگاههای علوم پزشکی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیارگروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد تمام گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 30 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 205 | |
| dc.citation.epage | 0 | |