نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعباسی, هاجرfa_IR
dc.contributor.authorرحیمی, بهلولfa_IR
dc.contributor.authorجبرائیلی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorنورانی, آی‌نازfa_IR
dc.date.accessioned1402-06-13T18:34:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-09-04T18:34:23Z
dc.date.available1402-06-13T18:34:15Zfa_IR
dc.date.available2023-09-04T18:34:23Z
dc.date.issued2023-07-01en_US
dc.date.issued1402-04-10fa_IR
dc.identifier.citationعباسی, هاجر, رحیمی, بهلول, جبرائیلی, محمد, نورانی, آی‌ناز. (1402). میزان دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده وزارت بهداشت در پیاده‌سازی سامانه پرونده الکترونیک سلامت از دیدگاه کاربران نهایی در استان آذربایجان غربی. فصلنامه مدیریت سلامت, 26(1), 11-29.fa_IR
dc.identifier.issn2008-1227
dc.identifier.issn2008-1219
dc.identifier.urihttp://jha.iums.ac.ir/article-1-4264-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1032410
dc.description.abstractمقدمه: پرونده الکترونیک سلامت از فناوری­ های بنیادین در نظام سلامت هر کشور محسوب می­ شود. این فناوری داده­ هایی را فراهم می­ کند که در سطح فردی (بیمار) مبنایی برای ارائه خدمات سلامت و در سطح سازمانی و فراسازمانی مبنایی برای تصمیم ­گیری ­های کلان، سیاست­ گذاری و مدیریت خدمات سلامت محسوب می­ شود. هدف از مطالعه حاضر، بررسی میزان دستیابی سامانه پرونده الکترونیک سلامت (سپاس) در ایران به اهداف پیش ­بینی شده وزارت بهداشت و بررسی محیط کاری کنونی این پرونده از دیدگاه کاربران نهایی است. روش ­ها: مطالعه حاضر از نوع مقطعی بود که در سال 1400 انجام شد. شرکت‌کنندگان شامل 70 نفر از کاربران سپاس در 28 بیمارستان استان آذربایجان غربی بودند. داده‌ها با پرسشنامه محقق‌ساخته گردآوری و با کمک آمار توصیفی و تحلیلی بررسی شد. یافته ­ها: براساس یافته‌های پژوهش، از نظر کاربران اهداف پیش‌بینی شده وزارت بهداشت در حیطه رضایت مندی (4/1 ± 3/3) بیشتر از سایر حیطه‌ها حاصل شده است. همچنین، این سامانه در دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده در حیطه مدیریت اطلاعات (2/1 ± 6/2) به اندازه سایر موارد موفق نبوده است.  از سوی دیگر، از نظر شرایط فعلی محیط کاری سپاس، حیطه اقتصادی (3/1 ± 6/3) بالاترین امتیاز را از کاربران سپاس دریافت کرده است. نتیجه‌گیری: سپاس از لحاظ دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده در حیطه‌های مورد بررسی در سطح متوسط قرار دارد. برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای ارتقاء سپاس بر اساس شرایط فعلی محیط کاری باید در اولویت توسعه‌دهندگان این سامانه و وزارت بهداشت قرار گیرد.fa_IR
dc.format.extent743
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه مدیریت سلامتfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Health Administrationen_US
dc.subjectپرونده الکترونیک سلامتfa_IR
dc.subjectسامانه اطلاعات بیمارستانیfa_IR
dc.subjectنظام سلامتfa_IR
dc.subjectفناوری اطلاعات سلامتfa_IR
dc.subjectسپاسfa_IR
dc.subjectمدیریت اطلاعات سلامتfa_IR
dc.titleمیزان دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده وزارت بهداشت در پیاده‌سازی سامانه پرونده الکترونیک سلامت از دیدگاه کاربران نهایی در استان آذربایجان غربیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد، انفورماتیک پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، ارومیه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، مرکز تحقیقات انفورماتیک سلامت و زیست پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، ارومیهfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، مرکز تحقیقات انفورماتیک سلامت و زیست پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، ارومیهfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، مرکز تحقیقات انفورماتیک سلامت و زیست پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، ارومیهfa_IR
dc.citation.volume26
dc.citation.issue1
dc.citation.spage11
dc.citation.epage29
nlai.contributor.orcid0009-0006-0013-1969


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد