نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدی, اکبرfa_IR
dc.contributor.authorپرندین, شیماfa_IR
dc.contributor.authorاکبری, مریمfa_IR
dc.contributor.authorیاراحمدی, یحییfa_IR
dc.date.accessioned1402-06-09T11:25:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-08-31T11:25:16Z
dc.date.available1402-06-09T11:25:15Zfa_IR
dc.date.available2023-08-31T11:25:16Z
dc.date.issued2022-05-22en_US
dc.date.issued1401-03-01fa_IR
dc.date.submitted2022-06-25en_US
dc.date.submitted1401-04-04fa_IR
dc.identifier.citationمحمدی, اکبر, پرندین, شیما, اکبری, مریم, یاراحمدی, یحیی. (1401). تدوین و آزمون مدل بهزیستی تحصیلی براساس راهبردهای شناختی و فراشناختی با نقش واسطه ای درگیری تحصیلی و اثربخشی مدل بر یادگیری خود راهبر دانش آموزان. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد, 65(2)doi: 10.22038/mjms.2022.66321.3910fa_IR
dc.identifier.issn1735-4013
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22038/mjms.2022.66321.3910
dc.identifier.urihttps://mjms.mums.ac.ir/article_22632.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1027996
dc.description.abstractهدف این پژوهش بررسی تأثیر راهبردهای فراشناختی بر بهزیستی تحصیلی با میانجیگری درگیری تحصیلی دانش آموزان شهر کرمانشاه است. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و بر اساس روش، توصیفی و از نوع مدلسازی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه ناحیه یک کرمانشاه به تعداد 12766 دانش آموز بوده است و حجم نمونه ی 350 نفری استفاده شده است. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه استاندارد بهزیستی تحصیلی پیترینن، پرسشنامه راهبردهای فراشناختی کرمی و پرسشنامه درگیری تحصیلی ریو است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی (روش مدل سازی معادلات ساختاری) استفاده شده است. تحلیل داده ها نشان داد راهبردهای فراشناختی بر بهزیستی تحصیلی از طریق درگیری تحصیلی اثر غیرمستقیم و مثبت و معنادار دارد، همچنین یافته ها نشان داد که استفاده موفقیت‌آمیز از راهبردهای فراشناختی منجر به درگیری تحصیلی دانش‌آموزان در یادگیری دروس شده و رضایتمندی آن‌ها از فعالیت‌های آموزشی افزایش می‌یابد. نتیجه گیری: با توجه به نتایج این پژوهش، پیشنهاد می شود راهبردهای فراشناختی به دانش آموزان آموزش داده شود تا آنها با افزایش درگیری تحصیلی بتوانند بهزیستی تحصیلی را در خود ارتقاء دهند.fa_IR
dc.format.extent1949
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی مشهدfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهدfa_IR
dc.relation.ispartofmedical journal of mashhad university of medical sciencesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22038/mjms.2022.66321.3910
dc.subjectراهبردهای فراشناختیfa_IR
dc.subjectبهزیستی تحصیلیfa_IR
dc.subjectدرگیری تحصیلیfa_IR
dc.titleتدوین و آزمون مدل بهزیستی تحصیلی براساس راهبردهای شناختی و فراشناختی با نقش واسطه ای درگیری تحصیلی و اثربخشی مدل بر یادگیری خود راهبر دانش آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری تخصصی روانشناسی، دانشکده علوم انسانی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه روانشناسی، واحد اسلام آباد غرب، دانشگاه آزاد اسلامی، اسلام آباد غرب، ایران (نویسنده مسئول)fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه روانشناسی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه روانشناسی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایرانfa_IR
dc.citation.volume65
dc.citation.issue2
nlai.contributor.orcid1111111111111111
nlai.contributor.orcid0000-0002-7168-7706


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد