| dc.contributor.author | محمدی, اکبر | fa_IR |
| dc.contributor.author | پرندین, شیما | fa_IR |
| dc.contributor.author | اکبری, مریم | fa_IR |
| dc.contributor.author | یاراحمدی, یحیی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1402-06-09T11:25:15Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2023-08-31T11:25:16Z | |
| dc.date.available | 1402-06-09T11:25:15Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2023-08-31T11:25:16Z | |
| dc.date.issued | 2022-05-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1401-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2022-06-25 | en_US |
| dc.date.submitted | 1401-04-04 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | محمدی, اکبر, پرندین, شیما, اکبری, مریم, یاراحمدی, یحیی. (1401). تدوین و آزمون مدل بهزیستی تحصیلی براساس راهبردهای شناختی و فراشناختی با نقش واسطه ای درگیری تحصیلی و اثربخشی مدل بر یادگیری خود راهبر دانش آموزان. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد, 65(2)doi: 10.22038/mjms.2022.66321.3910 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-4013 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22038/mjms.2022.66321.3910 | |
| dc.identifier.uri | https://mjms.mums.ac.ir/article_22632.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1027996 | |
| dc.description.abstract | هدف این پژوهش بررسی تأثیر راهبردهای فراشناختی بر بهزیستی تحصیلی با میانجیگری درگیری تحصیلی دانش آموزان شهر کرمانشاه است. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و بر اساس روش، توصیفی و از نوع مدلسازی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه ناحیه یک کرمانشاه به تعداد 12766 دانش آموز بوده است و حجم نمونه ی 350 نفری استفاده شده است. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه استاندارد بهزیستی تحصیلی پیترینن، پرسشنامه راهبردهای فراشناختی کرمی و پرسشنامه درگیری تحصیلی ریو است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی (روش مدل سازی معادلات ساختاری) استفاده شده است. تحلیل داده ها نشان داد راهبردهای فراشناختی بر بهزیستی تحصیلی از طریق درگیری تحصیلی اثر غیرمستقیم و مثبت و معنادار دارد، همچنین یافته ها نشان داد که استفاده موفقیتآمیز از راهبردهای فراشناختی منجر به درگیری تحصیلی دانشآموزان در یادگیری دروس شده و رضایتمندی آنها از فعالیتهای آموزشی افزایش مییابد. نتیجه گیری: با توجه به نتایج این پژوهش، پیشنهاد می شود راهبردهای فراشناختی به دانش آموزان آموزش داده شود تا آنها با افزایش درگیری تحصیلی بتوانند بهزیستی تحصیلی را در خود ارتقاء دهند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1949 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی مشهد | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | medical journal of mashhad university of medical sciences | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22038/mjms.2022.66321.3910 | |
| dc.subject | راهبردهای فراشناختی | fa_IR |
| dc.subject | بهزیستی تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | درگیری تحصیلی | fa_IR |
| dc.title | تدوین و آزمون مدل بهزیستی تحصیلی براساس راهبردهای شناختی و فراشناختی با نقش واسطه ای درگیری تحصیلی و اثربخشی مدل بر یادگیری خود راهبر دانش آموزان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری تخصصی روانشناسی، دانشکده علوم انسانی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه روانشناسی، واحد اسلام آباد غرب، دانشگاه آزاد اسلامی، اسلام آباد غرب، ایران (نویسنده مسئول) | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه روانشناسی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه روانشناسی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 65 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| nlai.contributor.orcid | 1111111111111111 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0002-7168-7706 | |