نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنگهبان جوزان, نداfa_IR
dc.contributor.authorکریمی مونقی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorپورزند, هورکfa_IR
dc.contributor.authorخواجه‌دلویی, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1402-06-07T00:10:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-08-29T00:10:13Z
dc.date.available1402-06-07T00:10:12Zfa_IR
dc.date.available2023-08-29T00:10:13Z
dc.date.issued2023-03-01en_US
dc.date.issued1401-12-10fa_IR
dc.identifier.citationنگهبان جوزان, ندا, کریمی مونقی, حسین, پورزند, هورک, خواجه‌دلویی, محمد. (1401). ارایه مدل برای سنجش دانشجویان پزشکی عمومی: یک گزارش کوتاه. مجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران, 81(1), 86-92.fa_IR
dc.identifier.issn1683-1764
dc.identifier.issn1735-7322
dc.identifier.urihttp://tumj.tums.ac.ir/article-1-12337-other.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1026217
dc.description.abstractزمینه و هدف: با بررسی در نظام جامع ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی عمومی، غالبا اهداف حوزه شناختی و قالب ارزیابی تراکمی مورداستفاده بوده و آزمون‌ها کاربرد چندانی برای بازخورد به دانشجویان نداشته‌اند. هدف مطالعه، تدوین مدلی متناسب با سطوح هرم ارزیابی میلر در قالب‌های تکوینی-تراکمی می‌باشد. روش بررسی: جستجو در پایگاه‌های داده، مجلات، کوریکولوم دانشگاه‌های معتبر دنیا و کنفرانس‌های کنفرانس‌های AMEE و همایش کشوری آموزش پزشکی، آغاز گردید. براساس الگوی تطبیقی Beredy، مدل سنجش تدوین شد. اعتباریابی مدل در جلسه گروه متمرکز صورت پذیرفت. یافته‌ها: روی‌آوری به‌سوی قالب ارزیابی تکوینی و بهبود روش‌های سنتی در کنار روش‌های نوین بوده که در بررسی کوریکولوم دانشگاه‌های هاروارد، استنفورد و آکسفورد مشاهده گردید. درنهایت مدلی با اکثر نظرات موافق متخصصان تدوین شد. بیشترین اظهار‌نظر درباره سیاست‌های اجرایی دانشگاه‌ها بود. نتیجه‌گیری: مدلی شامل روش‌های سنجش متناسب با سطوح هرم ارزیابی میلر در قالب‌های تکوینی-تراکمی تدوین شد. پیشنهاد می‌شود مدل توسط کارشناسان مربوطه بررسی و با احتساب شرایط اجرایی برای فرایند ارزیابی صحیح ابلاغ گردد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofTehran University Medical Journalen_US
dc.subjectسنجشfa_IR
dc.subjectپزشکیfa_IR
dc.subjectروش‌fa_IR
dc.subjectمدلfa_IR
dc.subjectدانشجو.fa_IR
dc.subjectغدد درون ریز و متابولیسمfa_IR
dc.titleارایه مدل برای سنجش دانشجویان پزشکی عمومی: یک گزارش کوتاهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله اصیلfa_IR
dc.contributor.departmentگروه آموزش پزشکی، دانشکده پزشکی مشهد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات مراقبت پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه قلب و عروق، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه پزشکی اجتماعی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران.fa_IR
dc.citation.volume81
dc.citation.issue1
dc.citation.spage86
dc.citation.epage92


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد