| dc.contributor.author | نگهبان جوزان, ندا | fa_IR |
| dc.contributor.author | کریمی مونقی, حسین | fa_IR |
| dc.contributor.author | پورزند, هورک | fa_IR |
| dc.contributor.author | خواجهدلویی, محمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1402-06-07T00:10:12Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2023-08-29T00:10:13Z | |
| dc.date.available | 1402-06-07T00:10:12Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2023-08-29T00:10:13Z | |
| dc.date.issued | 2023-03-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1401-12-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | نگهبان جوزان, ندا, کریمی مونقی, حسین, پورزند, هورک, خواجهدلویی, محمد. (1401). ارایه مدل برای سنجش دانشجویان پزشکی عمومی: یک گزارش کوتاه. مجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران, 81(1), 86-92. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1683-1764 | |
| dc.identifier.issn | 1735-7322 | |
| dc.identifier.uri | http://tumj.tums.ac.ir/article-1-12337-other.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1026217 | |
| dc.description.abstract | زمینه و هدف: با بررسی در نظام جامع ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی عمومی، غالبا اهداف حوزه شناختی و قالب ارزیابی تراکمی مورداستفاده بوده و آزمونها کاربرد چندانی برای بازخورد به دانشجویان نداشتهاند. هدف مطالعه، تدوین مدلی متناسب با سطوح هرم ارزیابی میلر در قالبهای تکوینی-تراکمی میباشد.
روش بررسی: جستجو در پایگاههای داده، مجلات، کوریکولوم دانشگاههای معتبر دنیا و کنفرانسهای کنفرانسهای AMEE و همایش کشوری آموزش پزشکی، آغاز گردید. براساس الگوی تطبیقی Beredy، مدل سنجش تدوین شد. اعتباریابی مدل در جلسه گروه متمرکز صورت پذیرفت.
یافتهها: رویآوری بهسوی قالب ارزیابی تکوینی و بهبود روشهای سنتی در کنار روشهای نوین بوده که در بررسی کوریکولوم دانشگاههای هاروارد، استنفورد و آکسفورد مشاهده گردید. درنهایت مدلی با اکثر نظرات موافق متخصصان تدوین شد. بیشترین اظهارنظر درباره سیاستهای اجرایی دانشگاهها بود.
نتیجهگیری: مدلی شامل روشهای سنجش متناسب با سطوح هرم ارزیابی میلر در قالبهای تکوینی-تراکمی تدوین شد. پیشنهاد میشود مدل توسط کارشناسان مربوطه بررسی و با احتساب شرایط اجرایی برای فرایند ارزیابی صحیح ابلاغ گردد. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی تهران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Tehran University Medical Journal | en_US |
| dc.subject | سنجش | fa_IR |
| dc.subject | پزشکی | fa_IR |
| dc.subject | روش | fa_IR |
| dc.subject | مدل | fa_IR |
| dc.subject | دانشجو. | fa_IR |
| dc.subject | غدد درون ریز و متابولیسم | fa_IR |
| dc.title | ارایه مدل برای سنجش دانشجویان پزشکی عمومی: یک گزارش کوتاه | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله اصیل | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه آموزش پزشکی، دانشکده پزشکی مشهد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | مرکز تحقیقات مراقبت پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه قلب و عروق، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه پزشکی اجتماعی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 81 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 86 | |
| dc.citation.epage | 92 | |