نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمیرمحمدی, سیده سودهfa_IR
dc.contributor.authorسلطانی, مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorمهبودی, فریدونfa_IR
dc.contributor.authorشهبازی, میثمfa_IR
dc.date.accessioned1402-05-28T21:28:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-08-19T21:28:47Z
dc.date.available1402-05-28T21:28:44Zfa_IR
dc.date.available2023-08-19T21:28:47Z
dc.date.issued2023-01-01en_US
dc.date.issued1401-10-11fa_IR
dc.identifier.citationمیرمحمدی, سیده سوده, سلطانی, مرتضی, مهبودی, فریدون, شهبازی, میثم. (1401). نگاهی بر عوامل موثر بر تجاری سازی محصولات در شتاب دهنده های بیوتکنولوژی پزشکی ایران. زیست‌فناوری مدرس, 13(2), 178-201.fa_IR
dc.identifier.issn2322-2115
dc.identifier.issn2476-6917
dc.identifier.urihttp://biot.modares.ac.ir/article-22-50560-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1021299
dc.description.abstractاین پژوهش به بررسی عوامل موثر بر تجاری­سازی محصولات در شتاب­دهنده­های بیوتکنولوژی پزشکی می­پردازد که اولویت عوامل نیز در آن مشخص می­شود. پژوهش کاربردی بوده و از نوع توصیفی پیمایشی است و در دو فاز کیفی و کمی انجام شده است. برای ارائه چارچوب تجاری­سازی محصولات در شتاب­دهنده­های بیوتکنولوژی پزشکی که هدف کلی این پژوهش می­باشد، از خبرگان آگاه مصاحبه صورت گرفت. 62 کد فرعی به عنوان عوامل موثر در تجاری­سازی محصولات در شتاب­دهنده­های بیوتکنولوژی پزشکی به دست آمد که در 5 بعد اصلی شامل فردی، سازمانی، صنعت و رقابت، نهادی و محصول دسته­بندی شدند و به صورت یک چارچوب ارائه شده است. در فاز کمی بعدهای اصلی و نیز تم­های فرعی در بعد اصلی رتبه­بندی شدند. در نهایت اولویت بعدهای اصلی بدین صورت بود: 1. فردی (ویژگی­های شخصیتی، رفتاری و ذهنی منتور و مدیر) 2. صنعت و رقابت (تعامل با شرکت­های دارویی تولیدکننده به عنوان مشتری، سرمایه گذاران و ...) 3. سازمانی (تجربه تیم­های استارتاپی، استراتژی مدون،  R&Dو ...) 4. محصول (ارزش افزوده و های‌تک) 5. نهادی (عملگرا بودن دولت به شعارهای کشور، تعامل با مدیران دولتی و ... ).fa_IR
dc.format.extent594
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofزیست‌فناوری مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Journal of Biotechnologyen_US
dc.subjectشتابدهندهfa_IR
dc.subjectتجاری سازیfa_IR
dc.subjectبیوتکنولوژی پزشکیfa_IR
dc.titleنگاهی بر عوامل موثر بر تجاری سازی محصولات در شتاب دهنده های بیوتکنولوژی پزشکی ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهران-fa_IR
dc.contributor.departmentانستیتو پاستور ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue2
dc.citation.spage178
dc.citation.epage201


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد