• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 28, شماره 11
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 28, شماره 11
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    آسیب شناسی روانی آموزش مجازی در دوران کرونا در دانشگاه فرهنگیان

    (ندگان)پدیدآور
    سیاهی اتابکی, علی محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.265 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: آموزش مجازی بخش مهمی از آموزش دانشگاه‌ها را به خود اختصاص داده است که آسیب­های روانی آن در دوران شیوع بیماری کووید-19 تاکنون بررسی نشد. لذا هدف این پژوهش با هدف آسیب شناسی آموزش مجازی در دوران کرونا در دانشگاه فرهنگیان در سال 1399-1400 انجام گرفته بود. روش کار: جامعه آماری در این پژوهش اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شیراز و نمونه­گیری به روش هدفمند بود. برای جمع­آوری داده از دو نوع ابزار استفاده شد. به منظور شناسایی اولیه نقاط قوت، ضعف، چالش­ها و فرصت­ها بر اساس دیدگاه دانشجویان و اساتید از مصاحبه نیمه­ساختار یافته و به منظور اولویت­بندی نقاط قوت، ضعف، چالش­ها و فرصت­ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاد شده. روش تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست امده از مصاحبه­ها از طریق کدگذاری موضوعی و تدوین استراتژی نهایی با استفاده از فنون دلفی فازی و نرم افزار FANP صورت گرفت. یافته‌ها: نتایج پژوهش نشان داد که نقاط ضعف آموزش مجازی عبارتند از آماده نبودن زیر ساخت­های لازم و سرعت پایین اینترنت، عدم توجه دانشجویان و اساتید به تشکیل به موقع کلاس­ها  و عدم امکان برگزاری دروس عملی در فضای مجازی و نقاط قوت آن افزایش بی­سابقه دانش مجازی دانشجویان و اساتید و آشنایی آن­ها با نرم افزارهای متنوع آموزشی و فرصت­ها عبارت بودند از برابری آموزشی، استفاده حدکثری از زمان کلاس و ساخته شدن فیلم ­ها و نرم افزارهای آموزشی جدید و تهدید ها عبارتند از  عدم ارتباط عاطفی بین دانشجویان با یکدیگر و با اساتید، نگرانی و استرس دانشجویان از نتایج پایان ترم و عدم نظارت بر روش اجرای صحیح طرحهای آموزشی. نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج می­توان گفت که مسئولین و دست­اندرکاران دانشگاه­ها باید توجه ویژه­ای به بهبود زیرساخت­های لازم توسعه فضای مجازی در مجامع علمی داشته باشند.
    کلید واژگان
    آسیب شناسی
    آموزش مجازی
    دانشگاه فرهنگیان
    روانشناسی بالینی

    شماره نشریه
    11
    تاریخ نشر
    2022-01-01
    1400-10-11
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی ایران
    سازمان پدید آورنده
    گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، شیراز، ایران

    شاپا
    2228-7043
    2228-7051
    URI
    http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8226-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1017740

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب