نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorگیلاسی, حمیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorطلائی, سید علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorهداوند, مهتابfa_IR
dc.contributor.authorبیغم, حسینfa_IR
dc.contributor.authorارباب, حمزهfa_IR
dc.contributor.authorکردی اردستانی, پورانfa_IR
dc.contributor.authorمحبی, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1402-04-24T17:14:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-07-15T17:14:50Z
dc.date.available1402-04-24T17:14:50Zfa_IR
dc.date.available2023-07-15T17:14:50Z
dc.date.issued2023-03-01en_US
dc.date.issued1401-12-10fa_IR
dc.identifier.citationگیلاسی, حمیدرضا, طلائی, سید علیرضا, هداوند, مهتاب, بیغم, حسین, ارباب, حمزه, کردی اردستانی, پوران, محبی, فاطمه. (1401). بررسی وضعیت استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی توسط دانشجویان علوم پزشکی کاشان. دوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيض, 27(2), 960-966.fa_IR
dc.identifier.issn1029-7855
dc.identifier.issn2008-9821
dc.identifier.urihttp://feyz.kaums.ac.ir/article-1-4787-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1007853
dc.description.abstractسابقه و هدف: اعتیاد به اینترنت یکی از مشکلاتی است که با پیشرفت فناوری بوجود آمده است که اثرات منفی بر سلامت جسمی و روانی افراد دارد. هدف از انجام این مطالعه بررسی استفاده از اینترنت و شبکه­های اجتماعی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان بود. مواد و روش: در این مطالعه مقطعی تعداد 238 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سال 1398 با روش تصادفی طبقه­ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده­ها از پرسشنامه استاندارد که توسط اساتید و کارشناسان مرکز سلامت روان وزارت بهداشت تهیه شده بود استفاده شد. داده­ها از طریق نرم افزار SPSS و با استفاده از آزمون کای اسکوئر تجزیه و تحلیل شد. نتایج:  یافته­ها نشان داد 16/1 درصد دانشجویان اعتیاد به شبکه­های اجتماعی داشتند که در بین زنان و مردان به ­ترتیب 18/4 و 12/7 درصد بوده است. از دیگر یافته­ها می­توان به میزان استفاده بیشتر دانشجویان مرد نسبت به زن از لحاظ بازی­های کامپیوتری آنلاین و آفلاین اشاره کرد (05/0p<). همچنین میزان استفاده دانشجویان خوابگاهی نسبت به جستجوی اخبار و وبگردی و دانلود فیلم و موسیقی بیشتر از دانشجویان ساکن منزل بود (05/0p<). نتیجه ­گیری: با توجه به اینکه 16/1 درصد از دانشجویان روزانه حداقل 8 ساعت از وقت خود را برای استفاده از اینترنت اختصاص می­دهند این امر می­تواند باعث افت آموزشی آن­ها شود لذا برگزاری کارگاه­های آموزشی، در مورد معایب و مزایای اینترنت، ضروری است.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی کاشانfa_IR
dc.relation.ispartofدوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيضfa_IR
dc.relation.ispartofFeyz Journal of Kashan University of Medical Sciencesen_US
dc.subjectاعتیاد به اینترنتfa_IR
dc.subjectشبکه‌های اجتماعیfa_IR
dc.subjectدانشجویانfa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleبررسی وضعیت استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی توسط دانشجویان علوم پزشکی کاشانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue2
dc.citation.spage960
dc.citation.epage966


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد