نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخادمی, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorبازارگان, مجیدfa_IR
dc.date.accessioned1402-04-20T20:07:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-07-11T20:07:22Z
dc.date.available1402-04-20T20:07:21Zfa_IR
dc.date.available2023-07-11T20:07:22Z
dc.date.issued2023-05-22en_US
dc.date.issued1402-03-01fa_IR
dc.date.submitted2022-07-31en_US
dc.date.submitted1401-05-09fa_IR
dc.identifier.citationخادمی, سعید, بازارگان, مجید. (1402). بررسی عددی تأثیر لایه پوششی متخلخل روی صفحه‌ی انتقال حرارت در جریان آرایه‌ جت‌های برخوردی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 55(3), 3-3. doi: 10.22060/mej.2023.21640.7481fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2023.21640.7481
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_5111.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1005095
dc.description.abstractآرایه جت‌های برخوردی قادر به افزایش انتقال حرارت در سراسر سطح برخورد هستند. یکی از چالش‌های اساسی در این روش، دشواری تامین توزیع یکنواخت گرما روی صفحه هدف است. پژوهش عددی کنونی، تاثیر خصوصیات صفحه متخلخل در بستر کانال جریان را بر یکنواختی توزیع گرما روی سطح برخورد جت‌ها بررسی می‌کند. پارامترهای مورد مطالعه شامل تخلخل، نفوذپذیری و ضخامت لایه متخلخل است. ضریب ارزیابی عملکرد برای در نظر گرفتن همزمان مقدار انتقال حرارت و میزان یکنواختی توزیع آن روی صفحه‌ی هدف پیشنهاد شده است. نتایج نشان می‌دهند در میان انواع سناریوهای مطالعه شده، پایین‌ترین ضریب عملکرد کلی انتقال حرارت برابر 0/1370 و مربوط به موردی است که لایه متخلخل به طور کامل بستر کانال را پوشش داده و ضرایب نفوذپذیری و تخلخل هر دو در کمترین مقدار خود به ترتیب 12-10×1/76=k و 2/0=ԑ هستند. با این حال هنگامی که ضخامت لایه متخلخل نیمی از عمق کانال را در بر می‌گیرد و ضرایب تخلخل و نفوذپذیری محیط متخلخل به ترتیب در بالاترین (8/0=ԑ) و پایین‌ترین (12-10×1/76=k) مقادیر خود هستند، بهترین عملکرد کلی انتقال گرما معادل با مقدار 23/45 فراهم می‌شود. این پژوهش نشان می‌دهد به کارگیری چیدمان مختلف برای محیط متخلخل می‌تواند روشی موثر برای تامین توزیع یکنواخت‌تر گرما با حفظ نرخ انتقال حرارت بالا در جریان جت‌های برخوردی چندگانه باشد.fa_IR
dc.format.extent2110
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2023.21640.7481
dc.subjectآرایه جت برخوردیfa_IR
dc.subjectضریب عملکرد انتقال حرارتfa_IR
dc.subjectیکنواختی انتقال حرارتfa_IR
dc.subjectمحیط متخلخلfa_IR
dc.subjectبررسی پارامتریfa_IR
dc.subjectافزایش انتقال حرارتfa_IR
dc.titleبررسی عددی تأثیر لایه پوششی متخلخل روی صفحه‌ی انتقال حرارت در جریان آرایه‌ جت‌های برخوردیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسیfa_IR
dc.contributor.departmentصنعتی خواجه نصیرالدین طوسیfa_IR
dc.citation.volume55
dc.citation.issue3
dc.citation.spage3
dc.citation.epage3


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد