نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدی, محمدمهدیfa_IR
dc.contributor.authorموسی زاده, حمیدfa_IR
dc.date.accessioned1402-04-20T19:58:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-07-11T19:58:33Z
dc.date.available1402-04-20T19:58:32Zfa_IR
dc.date.available2023-07-11T19:58:33Z
dc.date.issued2023-04-21en_US
dc.date.issued1402-02-01fa_IR
dc.date.submitted2022-04-05en_US
dc.date.submitted1401-01-16fa_IR
dc.identifier.citationمحمدی, محمدمهدی, موسی زاده, حمید. (1402). تحلیل رفتار آیروالاستیک صفحه کامپوزیتی نازک با استفاده از تئوری پیستون، با اثر نقص هندسی کلی و محلی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 55(2), 5-5. doi: 10.22060/mej.2023.21270.7413fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2023.21270.7413
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_5123.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1005091
dc.description.abstractتحلیل آیروالاستیسیته صفحه مواد مرکب نازک تحت اثر نقص هندسی و بارهای خارجی، حائز اهمیت می‌باشد. در این پژوهش اثر نوع و تعداد لایه‌ها، زاویه الیاف و بار مکانیکی داخل صفحه در ترکیب با نقص هندسی به عنوان یک ترکیب جدید در مباحث آیروالاستیسیته مورد بررسی قرار گرفته است. با استفاده از اصل کار مجازی، روابط حاکم براساس تئوری صفحه نازک کرشهف تعیین شده است. سپس با استفاده از روش مودهای فرضی در تئوری باقی‌مانده وزنی گالرکین، معادلات دیفرانسیلی جزئی به معادلات دیفرانسیلی معمولی تبدیل شده است. بعد از بی‌بعد سازی، روابط نهایی با استفاده از روش عددی رانج-کوتا حل شده و نتایج حوزه زمانی برای تعیین رفتار فلاتر و پسا فلاتر صفحه استخراج شده است. نتایج تحلیل نشان داد که نقص هندسی با تولید بار غیر یکنواخت و نامتقارن، نوع لایه‌چینی، تعداد لایه‌ها و بارهای مکانیکی در جابجایی مرز فلاتر صفحه موثر است. اثر نقص هندسی محلی در تعیین مرز فلاتر لزوما ناپایدار کننده نیست، بلکه در مواردی بسته به اندازه و مکان نقص، امکان افزایش پایداری در مرز فلاتر صفحه را نیز دارد. به علاوه رفتار دینامیکی صفحه تحت اثر نقص هندسی محلی با اشکال و ابعاد مختلف، بسیار متنوع‌ و متفاوت با نوع نقص کلی (شکل مود اول) یا پوسته با انحنای کوچک است.fa_IR
dc.format.extent1215
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2023.21270.7413
dc.subjectصفحه مواد مرکب ارتوتروپ نازکfa_IR
dc.subjectتحلیل آیروالاستیکfa_IR
dc.subjectضریب حرارتی ویژهfa_IR
dc.subjectرفتار پسا فلاترfa_IR
dc.subjectنقص هندسیfa_IR
dc.subjectتداخل سازه و سیالfa_IR
dc.subjectدینامیک سازه‌هاfa_IR
dc.titleتحلیل رفتار آیروالاستیک صفحه کامپوزیتی نازک با استفاده از تئوری پیستون، با اثر نقص هندسی کلی و محلیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمجتمع دانشگاهی مکانیک- دانشگاه صنعتی مالک اشتر-تهران-ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی هوافضا، دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume55
dc.citation.issue2
dc.citation.spage5
dc.citation.epage5
nlai.contributor.orcid0000-0003-4384-6674


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد