نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحیدری صدرآبادی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorعبدالکریمی, الهه ساداتfa_IR
dc.contributor.authorموسوی میرکلائی, سید محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1402-04-20T19:25:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-07-11T19:25:37Z
dc.date.available1402-04-20T19:25:36Zfa_IR
dc.date.available2023-07-11T19:25:37Z
dc.date.issued2023-02-20en_US
dc.date.issued1401-12-01fa_IR
dc.date.submitted2022-05-08en_US
dc.date.submitted1401-02-18fa_IR
dc.identifier.citationحیدری صدرآبادی, حسین, عبدالکریمی, الهه سادات, موسوی میرکلائی, سید محمدرضا. (1401). یک رویکرد فیلترینگ مستقیم جدید مبتنی بر روش مدل چندگانه تعاملی در سامانه ناوبری تلفیقی GPS و INS. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 54(12), 2-2. doi: 10.22060/mej.2023.21380.7441fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2023.21380.7441
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_5077.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1005076
dc.description.abstractدر این مقاله، جهت افزایش دقت ناوبری در تلفیق سامانه موقعیت یاب جهانی (Global Positioning System; GPS) و سامانه ناوبری اینرسی (Inertial Navigation System; INS)، یک رویکرد فیلترینگ مستقیم جدید به نام فیلتر کالمن توسعه یافته ردیابی قوی تصحیح‌شده مدل چندگانه تعاملی (IMM-RSTEKF Interacting Multiple Model Refined Strong Tracking Extended Kalman Filter;) طراحی شده است. در ساختار پیشنهادی، ضمن استفاده از معادلات ناوبری اینرسی و معادلات ردیابی به منظور بهبود دقت موقعیت و سرعت، برای افزایش دقت زوایای وضعیت، از روش های تخمین وضعیت مبتنی بر ژیروسکوپ (Gyroscope)، شتاب سنج و GPS بهره برده شده است. همچنین، به منظور مقاوم سازی فیلتر کالمن توسعه یافته (Extended Kalman Filter; EKF) در مقابل خطای مدل سازی، از روش ردیابی قوی تصحیح‌شده (Refined Strong Tracking; RST) استفاده شده است. سپس، روش پیشنهادی با استفاده از داده های جمع‌آوری‌شده در یک آزمایش میدانی واقعی توسط هواپیما راستی آزمایی شد و در ادامه، نتایج روش پیشنهادی با نتایج روش های فیلترینگ غیرمستقیم فیلتر کالمن متداول، فیلترینگ مستقیم فیلتر کالمن خنثی (Unscented Kalman Filter; UKF) و فیلتر کالمن توسعه یافته مدل چندگانه تعاملی (IMM-EKF) مقایسه شدند. نتایج به‌دست‌آمده عملکرد دقیق تر روش پیشنهادی را در مقایسه با سه روش قبلی در سامانه تلفیق GPS/INS نشان داده اند.fa_IR
dc.format.extent1760
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2023.21380.7441
dc.subjectسامانه موقعیت یاب جهانیfa_IR
dc.subjectسامانه ناوبری اینرسیfa_IR
dc.subjectفیلتر کالمن یافتهfa_IR
dc.subjectتخمین مدل چندگانهfa_IR
dc.subjectمدل چندگانه تعاملیfa_IR
dc.subjectعلوم و مهندسی فضاییfa_IR
dc.titleیک رویکرد فیلترینگ مستقیم جدید مبتنی بر روش مدل چندگانه تعاملی در سامانه ناوبری تلفیقی GPS و INSfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی برق، دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی برق، دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.citation.volume54
dc.citation.issue12
dc.citation.spage2
dc.citation.epage2


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد