• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)
    • دوره 54, شماره 8
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)
    • دوره 54, شماره 8
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی عددی و تجربی جذب انرژی سازه مخروط ناقص چندلایه آلومینیوم- کامپوزیت تحت بارگذاری محوری

    (ندگان)پدیدآور
    تفضلی, افشینعسگری, مسعودغزنوی اسگوئی, آیدین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.324 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    ایمنی غیرعامل مهم‌ترین بخش محافظت از جان سرنشینان در تصادفات و برخوردها در موضوع ایمنی خودروهاست. جعبه تصادف یکی از اساسی‌ترین بخش‌های ایمنی غیرعامل در خودرو است و انتظار بر این است که توانایی جذب انرژی جنبشی در تصادفات طولی را داشته باشد تا بتواند در محدوده‌ای ایمن، آسیب به سرنشینان را به حداقل برساند. با وجود به کارگیری انواع اشکال هندسی و مواد در ساخت جعبه تصادف، سازه‌های مخروطی و آلومینیوم توجه‌های بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. در این پژوهش سازه‌های مخروطی آلومینیومی و آلومینیوم-کامپوزیت تحت بارگذاری شبه استاتیک در آزمایش تجربی و شبیه‌سازی عددی بررسی شد که نتایج حاکی از افزایش تا سه برابری جذب انرژی ویژه، نیروی حداکثر و نیروی میانگین سازه‌های آلومینیومی با به کارگیری الیاف شیشه– اپوکسی در تقویت سازه آلومینیومی بود. الیاف شیشه- اپوکسی علاوه بر خواص مکانیکی خود به دلیل زوایای لایه چینی 0 و 90 توانستند عملکردی عالی در پوشش نقایص ساخت سازه آلومینیومی و راهنمایی مقطع به مقطع تخریب از خود نشان دهند.
    کلید واژگان
    جذب انرژی
    جعبه تصادف
    سازه‌های مخروطی ناقص
    آلومینیوم-کامپوزیت
    چند لایه فلز-کامپوزیت
    سازه های هوشمند و مرکب
    طراحی، تحلیل و ساخت بدنه خودرو

    شماره نشریه
    8
    تاریخ نشر
    2022-10-23
    1401-08-01
    ناشر
    دانشگاه صنعتی امیر کبیر
    سازمان پدید آورنده
    دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه خواجه نصیر، تهران، ایران
    دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه خواجه نصیر، تهران، ایران
    گروه پژوهشی نیروهای تجدید پذیر، پژوهشگاه نیرو، تهران، ایران

    شاپا
    2008-6032
    2476-3446
    URI
    https://dx.doi.org/10.22060/mej.2022.20923.7338
    https://mej.aut.ac.ir/article_4844.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1005028

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب