• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)
    • دوره 54, شماره 8
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)
    • دوره 54, شماره 8
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    عیب یابی و پایش وضعیت بلوئر لکوموتیوهای آلستوم با استفاده از آنالیز ارتعاشات و ماشین بردار پشتیبان

    (ندگان)پدیدآور
    زکی زاده, مهدیجمالی, علیرفیعیان, منصورسعیدی, حمیدچائی‌بخش, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    997.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    آنالیز ارتعاشات از کاربردی‌ترین روش‌های پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات دوار است‌. در این تحقیق با استفاده از آنالایزر ارتعاشات و الگوریتم ماشین بردار پشتیبان روشی جهت پایش وضعیت و عیب‌یابی بلوئر لکوموتیوهای آلستوم ارائه شده است. جهت انجام این تحقیق ابتدا از بلوئرها داده‌برداری ارتعاشی شده و سیگنال‌های دریافتی در چهار گروه بلوئرهای سالم و با عیوب نابالانسی، لقی‌پایه و تاب‌پره دسته‌بندی شدند. سپس از سیگنال‌های دریافتی تعداد 16 ویژگی فرکانسی و زمانی استخراج شدند. در سیستم‌های دوار توجه به نسبت شدت ارتعاشات در هارمونیک‌های دور تجهیز، می‌تواند به فرایند تشخیص عیب کمک کند، بنابراین نسبت تمام ویژگی‌ها به هم محاسبه و به عنوان ویژگی‌های جدید تعریف شدند. تعداد زیاد ویژگی در بعضی مواقع باعث پایین آمدن دقت شبکه می‌شود‌، به همین دلیل داخل الگوریتم ماشین بردار پشتیبان یک فیلتر آزمون تی، جهت انتخاب ویژگی، قرار داده شد. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد، فیلتر آزمون تی باعث افزایش دقت طبقه‌بندی الگوریتم ماشین بردار پشتیبان می‌شود. در انتها عملکرد انتخاب ویژگی این شبکه با انتخاب ویژگی توسط الگوریتم ژنتیک مقایسه شده که نتایج نشان می‌دهد در طبقه‌بندی عیوب بلوئر، شبکه‌ی طراحی شده در این تحقیق عملکرد بهتری در انتخاب ویژگی نسبت به الگوریتم ژنتیک دارد.
    کلید واژگان
    آنالیز ارتعاشات
    پردازش سیگنال
    ماشین بردار پشتیبان
    آزمون تی
    بلوئر
    روشهای کنترل هوشمند و محاسبات نرم
    مهندسی راه آهن

    شماره نشریه
    8
    تاریخ نشر
    2022-10-23
    1401-08-01
    ناشر
    دانشگاه صنعتی امیر کبیر
    سازمان پدید آورنده
    دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه گیلان، گیلان، ایران
    دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه گیلان، گیلان، ایران
    دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه یزد، یزد، ایران
    دانشکده مهندسی برق، دانشگاه یزد، یزد، ایران
    دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه گیلان، گیلان، ایران

    شاپا
    2008-6032
    2476-3446
    URI
    https://dx.doi.org/10.22060/mej.2022.21122.7393
    https://mej.aut.ac.ir/article_4900.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1005027

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب