نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعبداللهی نیا, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorغفاری, علیfa_IR
dc.contributor.authorآزادی, شهرامfa_IR
dc.date.accessioned1402-04-20T17:29:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-07-11T17:29:06Z
dc.date.available1402-04-20T17:29:04Zfa_IR
dc.date.available2023-07-11T17:29:06Z
dc.date.issued2022-10-23en_US
dc.date.issued1401-08-01fa_IR
dc.date.submitted2021-11-26en_US
dc.date.submitted1400-09-05fa_IR
dc.identifier.citationعبداللهی نیا, مسعود, غفاری, علی, آزادی, شهرام. (1401). طراحی مانور اجتناب از برخورد با خودروی منحرف مسیر مخالف به کمک کنترل پیش‌بین. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 54(8), 1737-1760. doi: 10.22060/mej.2022.20809.7321fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2022.20809.7321
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4855.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1005023
dc.description.abstractانحراف به چپ در مسیرهای دوطرفه، از شرایط حساسی است که می‌تواند سبب برخورد شدید خودروها از روبرو شود. بدلیل تلفات زیاد این تصادفات، ارائه‌ی سیستم‌های هوشمند هدایت خودرو در چنین شرایطی ضرورت دارد و مورد توجه نبوده است. مقاله‌ی حاضر، به طراحی مسیر ایمن و مانورپذیر عدم برخورد با خودروی منحرفی از مسیر روبرو می‌پردازد. رویکرد اصلی، استفاده از کنترل پیش‌بین با افق 2 ثانیه و مدل پیش‌بین خطی است که حول شرایط کاری، تطابق خوبی با رفتار غیرخطی دارد. برای پیش‌بینی حرکت خودروی مهاجم، رویکردی محافظه‌کارانه مدنظر است و حرکت تا افق 0/7 ثانیه، با شتاب جانبی بالایی در دو جهت مدل می‌شود. برای عدم برخورد خودروها، روش نوینی براساس فضاهای اشغالی آینده‌ی خودروی مهاجم ارائه شده، قیدهای اجتناب از برخورد بسادگی مدل‌سازی می‌شوند. هم‌چنین برای تشخیص جهت مناسب مانور اجتنابی، الگوریتمی نوآورانه ارائه شده که در تقابل دور و نزدیک خودروها، معیارهای مختلفی دارد. مجموعه‌ی نهایی، با کنترل فرمان‌پذیری مدل پیش‌بین، مسیر مرجع ایمن خودرو را با شتاب جانبی مقید تولید می‌کند. ارزیابی مجموعه‌ی نهایی با چهار شبیه‌سازی صورت می‌گیرد که تقابل دور و نزدیک و شرایط بحرانی انتخاب جهت را مدل می‌کنند. نتایج، واکنش مناسب الگوریتم را به تغییر جهت‌های ناگهانی و شدید خودروی مهاجم نشان می‌دهد.fa_IR
dc.format.extent1802
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2022.20809.7321
dc.subjectانحراف به چپfa_IR
dc.subjectاجتناب از برخوردfa_IR
dc.subjectطراحی مسیرfa_IR
dc.subjectکنترل پیش‌بینfa_IR
dc.subjectبهینه‌سازی مقیدfa_IR
dc.titleطراحی مانور اجتناب از برخورد با خودروی منحرف مسیر مخالف به کمک کنترل پیش‌بینfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume54
dc.citation.issue8
dc.citation.spage1737
dc.citation.epage1760


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد