نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلی میرزایی, سجادfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی نجف آبادی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorبنی محمد علی, امیرfa_IR
dc.date.accessioned1402-04-20T17:15:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-07-11T17:15:56Z
dc.date.available1402-04-20T17:15:54Zfa_IR
dc.date.available2023-07-11T17:15:56Z
dc.date.issued2022-08-23en_US
dc.date.issued1401-06-01fa_IR
dc.date.submitted2021-10-14en_US
dc.date.submitted1400-07-22fa_IR
dc.identifier.citationعلی میرزایی, سجاد, احمدی نجف آبادی, مهدی, بنی محمد علی, امیر. (1401). بررسی خرابی لوله‌های کامپوزیتی ساخته شده با فرآیند رشته‌پیچی الیاف با روش نشرآوایی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 54(6), 1357-1372. doi: 10.22060/mej.2022.20663.7292fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2022.20663.7292
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4754.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1005017
dc.description.abstractبه منظور بررسی ویژگی‌های جذب انرژی در سازه‌های کامپوزیتی لازم است تا مکانیزم‌های عملکردی شناسایی شده و میزان تأثیر هر یک در میزان جذب انرژی مشخص شود. در این پژوهش به بررسی رفتار لوله‌های کامپوزیتی تحت بار محوری فشاری با پایش سیگنال‌های نشرآوایی پرداخته می‌شود. برای ساخت لوله کامپوزیتی رشته‌پیچی شده در ابتدا با استفاده از تحقیقات صورت گرفته به تعیین پارامترهای بهینه پرداخته شد. در تعیین پارامترهای بهینه با توجه به وجود عدم قطعیت در تأثیر زاویه پیچش الیاف، از بین محدوه بهینه حد واسط این محدوده یعنی زاویه پیچش 35 درجه انتخاب گردید. سپس برای اطمینان از نتایج تجربی، از روش شبیه‌سازی المان‌محدود و به کارگیری زیرروال وی‌یومت بر پایه معیار گسیختگی هاشین سه‌بعدی استفاده شد. نتایج نشان داد که مد خرابی غالب شکست موضعی برشی و آسیب جانبی بوده که در ابتدا باعث تغییرشکل پلاستیکی نمونه شده و سپس موجب رشد ترک در راستای زاویه پیچش الیاف می‌شود. همچنین بیشترین درصد مکانیزم‌های خرابی به ترتیب ترک‌خوردگی ماتریس، شکست الیاف و جدایش الیاف از ماتریس می‌باشد. در نهایت استفاده از زیرروال توسعه داده شده برای پیش‌بینی رفتار سازه مفید واقع گردید و توانست رفتار لوله کامپوزیتی را حتی بعد از حداکثر نیروی لهیدگی نیز به خوبی پیش‌بینی کند.fa_IR
dc.format.extent2500
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2022.20663.7292
dc.subjectلوله کامپوزیتی رشته‌پیچیfa_IR
dc.subjectدرصد مکانیرم‌های خرابیfa_IR
dc.subjectروش نشرآواییfa_IR
dc.subjectشبیه‌سازی عددیfa_IR
dc.subjectزیرروال وی‌یومتfa_IR
dc.subjectپایش سلامت سازه هاfa_IR
dc.subjectتست غیر مخربfa_IR
dc.titleبررسی خرابی لوله‌های کامپوزیتی ساخته شده با فرآیند رشته‌پیچی الیاف با روش نشرآواییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume54
dc.citation.issue6
dc.citation.spage1357
dc.citation.epage1372
nlai.contributor.orcid0000-0002-2265-6540


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد