نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسین پور, جاویدfa_IR
dc.contributor.authorساداتی, سید حسینfa_IR
dc.contributor.authorعباسی, یوسفfa_IR
dc.contributor.authorالهویردیزاده, فیروزfa_IR
dc.date.accessioned1402-04-20T17:11:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-07-11T17:11:29Z
dc.date.available1402-04-20T17:11:27Zfa_IR
dc.date.available2023-07-11T17:11:29Z
dc.date.issued2022-08-23en_US
dc.date.issued1401-06-01fa_IR
dc.date.submitted2021-08-25en_US
dc.date.submitted1400-06-03fa_IR
dc.identifier.citationحسین پور, جاوید, ساداتی, سید حسین, عباسی, یوسف, الهویردیزاده, فیروز. (1401). طراحی کنترلر خطی‌ساز مسیر مبتنی بر مشاهده‌گر حالت توسعه‌یافته تقویت شده با درنظرگرفتن اغتشاش‌های داخلی و خارجی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 54(6), 1319-1340. doi: 10.22060/mej.2022.20402.7236fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2022.20402.7236
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4809.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1005015
dc.description.abstractاین مقاله یک ساختار کنترلی جدید با تلفیق مشاهده‌گر حالت توسعه‌یافته تقویت‌شده و کنترل خطی‌ساز مسیر برای مسئله ردیابی شتاب وسیله هوایی پیشنهاد می‌کند. به‌منظور بررسی پایداری سیستم متغیر با زمان خطی، بر اساس دینامیک خطای ردیابی محاسبه شده از بسط تیلور برای سیستم غیرخطی در امتداد مسیر موردنظر، یک قانون کنترلی مبتنی بر پس‌خورد خطی شده طراحی شده است. برای کاهش حساسیت عملکرد کنترل‌کننده به عدم قطعیت‌ها، مشاهده‌گر حالت توسعه‌یافته تقویت‌شده برای تخمین بردار خطای ردیابی و همچنین عدم قطعیت‌های سیستم شامل اغتشاش‌های خارجی و داخلی به صورت یکپارچه ایجاد شده است. در ادامه پایداری سیستم حلقه بسته پیشنهادی در حضور اغتشاش‌های خارجی و داخلی از طریق توابع لیاپانوف اثبات شده است. در انتها جهت بررسی اثربخشی روش کنترل‌کننده پیشنهادی، شبیه‌سازی عددی و خلبان خودکار شتاب برای وسیله هوایی طراحی و کارایی روش پیشنهادی نسبت به سایر روش‌های کنترلی نشان‌داده‌شده است. نتایج شبیه‌سازی با روش پیشنهادی در مقابل اغتشاش‌های داخلی مانند عدم قطعیت‌ در پارامتر‌های ساختاری، ضرایب آیرودینامیکی و همچنین عدم قطعیت‌های خارجی مانند تندباد نسبت به روش کنترلی مشاهده‌گر حالت توسعه‌یافته تقویت‌شده مبتنی بر فیدبک حالت و کنترل خطی‌ساز مسیر کلاسیک مقاوم‌تر است.fa_IR
dc.format.extent2177
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2022.20402.7236
dc.subjectکنترل خطی‌ساز مسیرfa_IR
dc.subjectاغتشاش‌های داخلی و خارجیfa_IR
dc.subjectمشاهده‌گر حالت توسعه‌یافته تقویت‌شدهfa_IR
dc.subjectوسیله هواییfa_IR
dc.subjectسیستم‌های متغیر با زمان خطیfa_IR
dc.subjectعلوم و مهندسی فضاییfa_IR
dc.subjectکنترل سیستمهای دینامیکیfa_IR
dc.titleطراحی کنترلر خطی‌ساز مسیر مبتنی بر مشاهده‌گر حالت توسعه‌یافته تقویت شده با درنظرگرفتن اغتشاش‌های داخلی و خارجیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمهندسی هوافضا- دانشکده هوافضا- دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدینامیک پرواز و کنترل-مجتمع دانشگاهی هوافضا-دانشگاه صنعتی مالک اشترfa_IR
dc.contributor.departmentدینامیک پرواز و کنترل، هوافضا، صنعتی مالک اشتر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمهندسی برق، دانشکده برق و کنترل، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume54
dc.citation.issue6
dc.citation.spage1319
dc.citation.epage1340


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد