دسته بندی خودروها به منظور مشارکت خرده فروش در بازارهای روزپیش انرژی و رزرو با در نظر گرفتن عدم قطعیت های مختلف به صورت همزمان
(ندگان)پدیدآور
دهقانی, رامیناکبری فرود, اصغرنوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
باظهور شبکه های هوشمند، سیستم قدرت با چالشهای جدیدی در رابطه با تغییرات ایجاد شده در زیرساختها، تنوع واحدهای تولیدی و انواع تقاضا مواجه شده است که نیازمند مدیریت بهتر در این خصوص خواهد بود. بدین منظور شرکتهای واسطه ای ایجاد گردیدند تا با ایجاد ارتباط بین دو سمت تولید و تقاضا، چالش های ایجاد شده را برطرف کنند. شرکت های خرده فروش یکی از این شرکتهای عامل می باشند که به ایفای نقش بین بهره برداران بازار برق و بازیگران طرف تقاضا پرداخته و در صدد افزایش سود هستند. خودروهای الکتریکی (EVs) جزو مصرف کنندگانی هستند که خرده فروشان علاوه بر تأمین انرژی مورد نیاز برای شارژ باتری آنها، می توانند از آن ها به عنوان منابع تولید انرژی برای فروش در بازارهای روزپیش (DA) انرژی و رزرو استفاده نمایند. در این میان خرده فروش با عدم قطعیت های بسیاری در خصوص مشخصات فیزیکی خودروهای الکتریکی، رفتار مالکان آنها و همچنین عدم قطعیت های مربوط به بازارهای انرژی و رزرو مواجه می باشند. به منظور مشارکت بهینه خرده فروش در بازارهای مذکور و همچنین تأمین نیازمندی های خودروهای الکتریکی، یک چارچوب بهینه سازی دو مرحله ای در این مقاله ارائه میگردد. همچنین از دسته بندی خودروها به منظور مدلسازی تمامی عدم قطعیت ها به صورت همزمان بهره گرفته می شود. با توجه به نتایج به دست آمده از شبیه سازی های انجام شده در نرم افزار GAMS، کاربردی بودن روش پیشنهادی اثبات خواهد شد.
کلید واژگان
خودرو برقیخرده فروش
بازار انرژی روز پیش
بازار رزرو روز پیش
بهینه سازی دو مرحله ای
دسته بندی خودروها.
برق و کامپیوتر
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2022-11-011401-08-10
ناشر
انجمن مهندسی بهره وری صنعت برق ایرانسازمان پدید آورنده
دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر- دانشگاه سمنان- سمنان- ایراندانشکده مهندسی برق و کامپیوتر- دانشگاه سمنان- سمنان- ایران
شاپا
2322-234410




